Még ilyet!

Érdekességek, különlegességek

Vitorlás a 100 km/óra közelében

97,9 km/órás sebességgel száguld a világ leggyorsabb vitorlása, a francia Alain Thébault által tervezett Hydroptere.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megilyet.blog.hu/api/trackback/id/tr632205773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.08. 07:09:13

lehet, de a sebesség lenyűgöző.

jégvitorlások tempóját idézi.

gothmog 2010.08.08. 08:22:54

Hát nem egy szabadidős pihenőhajó...

ErA 2010.08.08. 08:44:34

Nekem csak 95,12 km/h jött ki az 51,36 kn-ból, de ettől még tényleg tetszik.

kineze kaza blakon 2010.08.08. 09:03:23

teljesen kiemelkedik a vizbol. Erdekes a legenyseg elhelyezkedese. Paraznek, hogy nem latom a masik oldalt rendesen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.08. 09:47:29

nem semmi egy vitorlástól.Az a kérdés mekkora szél kell ehhez?
nagyobb sebességű vagy kisebb is elég?

Link Elek 2010.08.08. 09:51:29

ez mar a szarnyashajo kategoria, mondjuk vitorlasban meg nem lattam.

loláb 2010.08.08. 10:31:30

Tavaly már átlápték a 100km/h-t.
Ami viszont durva, hogy ezt 52 km/h sebességű szélben tették.

sportgeza.hu/sport/2009/03/31/szazzal_megy_a_vilag_leggyorsabb_vitorlasa/

loláb 2010.08.08. 10:48:12

@Gyurma73: kisebb elég, mert a vitorlást nem a szél nyomása hajtja (kivéve ha hátszélben megy), hanem a vitorlán, mint szárnyfelületen képződő tolóerő. Ugyanazon az elven, mint a repülégép szárnyánál, neveztesen, ha nő az áramlási sebesség, akkor csökken a nyomás, és a nyomáskülönbség erőként szorozva a felülettel, az ad egy erőt. Ez az erő, merőleges a vitorla felületre. Ennek az erőnek vitorlás hossztengelyével párhuzamos komponense hajtja előre a vitorlást.
Tehát a lényeg a nyomáskülönbség, és a vitorla felület, a szél sebebessége közvetlenül, önmagában nem határozza meg a haladási sebességet.

Ez minden állapotban igaz, kivéve ha hátulról kapja a vitorlás a szelet.

~Melcsy 2010.09.23. 19:39:59

Ennél már csak a repülő csónak a jobb - mész a vízen, majd felszállsz valahol, végül leszállsz egy tök más helyen :D de azért nem lehet veszélytelen

www.youtube.com/watch?v=9aiOiULG8F8&feature=autofb

HTML

süti beállítások módosítása