Az Intellectual Ventures hordozható készülékének kamerája észleli, szoftvere azonosítja, lézersugara lelövi a gonosz kis vérszívókat. (A fejlesztők szerint még a hím és nőstény szúnyog közti különbséget is észleli, és az előbbieket, mivel azok nem szívnak vért – az összes többi szárnyas rovarral együtt –, elengedi.)
Nem vitás, a cucc világszám, és az az 50 dollár (10000 forint) - amiből a TED konferenciáján bemutatott készüléket összeállították - igazán jutányos ár lenne érte. Remélem, minél előbb találkozunk a - percenként 40-50 szúnyog kiirtására képes - csodafegyver kereskedelmi változatával itthon is.
A bejegyzés trackback címe:
https://megilyet.blog.hu/api/trackback/id/tr281836505
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Lézeres szúnyogirtó 2010.03.13. 22:30:07
Az Intellectual Ventures hordozható készülékének kamerája észleli, szoftvere azonosítja, lézersugara lelövi a gonosz kis vérszívókat. (A fejlesztők szerint még a hím és nőstény szúnyog közti különbséget is észleli, és az előbbieket, mivel azok nem szívnak…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.03.13. 19:37:05
úgyis az lesz hogy egyszer véletlenül egy 690 kilós amerikai nööt talál el és a kifolyó zsírba megfullad a nööcike és akkor kámpec dolóresz lesz neki izé ROFL LOL AFAIK IMHO HELL YEAH
Rókakígyó 2010.03.13. 19:42:21
10.000 Ft lesz, de akkor sem drága egy komplett őrző-védő felszerelésért.
Higany 2010.03.13. 19:44:36
A hímeket is leszedhetné, mert azok lehet, hogy nem csípnek, de a nőstényeket szúrják.
replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.03.13. 19:45:40
mire Mo.-ra ér hidd el, lesz a 100x-os is...
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.13. 19:45:52
Azért egy konkrét Csillagok Háborúját megnéznék a szobában, bakker :D
Beszerzek egy ilyet, ha lehet kapni, az tuti
Beszerzek egy ilyet, ha lehet kapni, az tuti
brlv24 2010.03.13. 19:51:48
Az a kerdes, hogy ez sotetben is mukodik-e:)
Nyari esti grillpartyk elengedhetetlen kelleke lesz:D
Nyari esti grillpartyk elengedhetetlen kelleke lesz:D
kujoon 2010.03.13. 19:52:01
50 dolláros (1000 forintos!!?)
adok neked 1000 forintot, ha adsz 50 dollárt ... :-P :-)
Amúgy engem is igencsak érdekelne a cucc, kegyetlenül rühellem a kis köcsög vámpírokat, halál mindegyikre!És valszeg télleg állatul nézne ki a sötétben... :D
adok neked 1000 forintot, ha adsz 50 dollárt ... :-P :-)
Amúgy engem is igencsak érdekelne a cucc, kegyetlenül rühellem a kis köcsög vámpírokat, halál mindegyikre!És valszeg télleg állatul nézne ki a sötétben... :D
magyar bucó 2010.03.13. 19:56:50
@kujoon: Kínában kihozzák 1000 forintból szállítással együtt. :)
Persze, nekem is kellene. Egyébként nagy áttörés lehet a szúnyogirtásban. Vegyszermentes és nem alakulhat ki rezisztencia.
Persze, nekem is kellene. Egyébként nagy áttörés lehet a szúnyogirtásban. Vegyszermentes és nem alakulhat ki rezisztencia.
A szerelő 2010.03.13. 19:57:25
egy olyan energiájú lézer ára, ami képes megölni egy szúnyogot, simán a többszöröse annak az 50 dolcsinak. aztán egy nagyfelbontású, megfelelő sebességű kamera is drágább, mint a mezei webkamerák, habár egy egyszerű optikával javítható a minőség.
amúgy ha valaki szponzorálja, összedobok neki egy ilyet :)
amúgy ha valaki szponzorálja, összedobok neki egy ilyet :)
Bogyi 2010.03.13. 20:01:23
Az hogy nem lövi le a fiúkat remek magyarázat arra, mikor az elégedetlen vevők rákérdeznek, hogy miért is nem működik otthon a dolog.
Szexáltál-e már szúnyogot?
Szexáltál-e már szúnyogot?
Szűcslaci 2010.03.13. 20:10:00
Egy 10 W-os lézer teljesítményfelvétele legalább 1 KW. Állandóan üzemben kell lennie - tehát napi 20-24 kW/h fogyasztása lesz.
Az élettartama a lézerforrásnak 15-20000 óra. Egy ilyen lézerforrás ára legalább 2000 USD. Úgyhogy fake.
Az élettartama a lézerforrásnak 15-20000 óra. Egy ilyen lézerforrás ára legalább 2000 USD. Úgyhogy fake.
magyar bucó 2010.03.13. 20:14:45
@Szűcslaci: Nem tehenet kell vele lelőni, hanem szúnyogot. És hamvasztani sem kell, elég egy kis részét 50-60 fokra felmelegíteni, attól már elpusztul. Egy jobb LED lézer is megteszi.
magyar bucó 2010.03.13. 20:19:13
@A szerelő: Egy komplett 10 Mp fényképezőgép ~16 ezer forint kisker áron.
Ennek nagy része persze ide felesleges. Egy jobb lézer LED, chip, pici motor simán belefér a tízezerbe. Nagy tétel esetén még olcsóbb is.
Ennek nagy része persze ide felesleges. Egy jobb lézer LED, chip, pici motor simán belefér a tízezerbe. Nagy tétel esetén még olcsóbb is.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.03.13. 20:20:39
Ezt én is kitaláltam pár éve, csak sáskára. :)
Amúgy pár 10K-t simán megér, nálunk nyáron, az egészen durva napsütéses órákat leszámítva gyakran élhetetlen a kert, annyi a szúnyog. Kérdés, hogy ha egyáltalán kivitelezhető az ötlet, akkor mekkora lesz a hatótávolsága és működőképes lesz-e szürkületben, vagy éppen éjjel.
Amúgy pár 10K-t simán megér, nálunk nyáron, az egészen durva napsütéses órákat leszámítva gyakran élhetetlen a kert, annyi a szúnyog. Kérdés, hogy ha egyáltalán kivitelezhető az ötlet, akkor mekkora lesz a hatótávolsága és működőképes lesz-e szürkületben, vagy éppen éjjel.
bbnet1 2010.03.13. 20:39:06
Szerintem az csak egy dolog, hogy optika meg lézerágyú, de milyen számítástechnikai teljesítmény kellene mögé, hogy real-time -ban feldolgozza a képet, felismerje a szúnyogot, stb.. Ez nem fér bele a keretbe.
Valamint egyetlen pontból történt képfelvétellel nem lehet pontos poziciót meghatározni. Nem véletlenül van 2 szemünk....(esetleg akkor működne, ha a lézer kiindulási pontja, pontosan a kamera középpontjában van).
Ezen kívül mi van, ha épp a szemem előtt repül el egy dög, ez meg kilövi a retinámat. (Mert a lézer csak a lézerkard esetében áll meg egy pontban :) )
FAKE
Valamint egyetlen pontból történt képfelvétellel nem lehet pontos poziciót meghatározni. Nem véletlenül van 2 szemünk....(esetleg akkor működne, ha a lézer kiindulási pontja, pontosan a kamera középpontjában van).
Ezen kívül mi van, ha épp a szemem előtt repül el egy dög, ez meg kilövi a retinámat. (Mert a lézer csak a lézerkard esetében áll meg egy pontban :) )
FAKE
safranek 2010.03.13. 20:40:58
1. Memory Allocation Error at 0xEF45A9:0x6AA3E00. És egy szemmel kevesebb.
2, Nem töltötted le a az SP21-et és a HotFix3-at, enyhe szúrást érzel a s...geded mikor megforgatod a saslikot.
3. mi van a takarásból érkező vérszívókkal? Űlsz a széken, az asztalon van a lézerágyú, a szúnyogok meg összecsipkedik a hátad.
2, Nem töltötted le a az SP21-et és a HotFix3-at, enyhe szúrást érzel a s...geded mikor megforgatod a saslikot.
3. mi van a takarásból érkező vérszívókkal? Űlsz a széken, az asztalon van a lézerágyú, a szúnyogok meg összecsipkedik a hátad.
magyar bucó 2010.03.13. 20:47:52
@bbnet1: A számítástechnika a világ legolcsóbb dolgai közé tartozik, egy egyszerű azonosítási algoritmussal a legegyszerűbb processzor is nulla másodperc alatt elvégzi.
A helyet meg nem kell meghatározni, elég az irányt.
A sorozatgyártás előtt valóban át kell gondolni a biztonságos működést, de ennél sokkal veszélyesebb dolgok működnek minden háztartásban.
A helyet meg nem kell meghatározni, elég az irányt.
A sorozatgyártás előtt valóban át kell gondolni a biztonságos működést, de ennél sokkal veszélyesebb dolgok működnek minden háztartásban.
Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.03.13. 20:52:14
Ígéretesnek hangzik:) de addig is marad az elektromos szúnyogcsapó:)
magyar bucó 2010.03.13. 20:53:44
Az eredeti:
news.nationalgeographic.com/news/2010/02/100216-anti-mosquito-laser-video/
A natgeo elég igényes, nem a fake hírekről ismert.
news.nationalgeographic.com/news/2010/02/100216-anti-mosquito-laser-video/
A natgeo elég igényes, nem a fake hírekről ismert.
bbnet1 2010.03.13. 21:02:46
@magyar bucó: a világ legdrágább dolgai közé is tartozik, attól függ mekkora halmazt vizsgálunk. :)
Egy darab processzort sem kapsz, 10000 Ft-ból, ami erre képes. Értem én, hogy olcsó már minden, de a képfeldolgozás mindig is a legnagyobb probléma volt. Ahhoz, hogy a szúnyogot felismerje és követni tudja a cucc kb. 1-2 méteres távolságból, mondjuk HD minőségű képet kell nagyon gyorsan feldolgozni, mert fél másodperc múlva már máshol lesz. Nem egyenes mozgású, egyenletes mozgást végez.
Ha a lézer 10 cm-rel a kamera alatt van, akkor már nem stimmel az irány... Tudni kell azt is, hogy milyen távol van a kamerától a szúnyog. azt pedig egy pontból, kamerával nem lehet, hacsak nem radarozza is :)))
Egy darab processzort sem kapsz, 10000 Ft-ból, ami erre képes. Értem én, hogy olcsó már minden, de a képfeldolgozás mindig is a legnagyobb probléma volt. Ahhoz, hogy a szúnyogot felismerje és követni tudja a cucc kb. 1-2 méteres távolságból, mondjuk HD minőségű képet kell nagyon gyorsan feldolgozni, mert fél másodperc múlva már máshol lesz. Nem egyenes mozgású, egyenletes mozgást végez.
Ha a lézer 10 cm-rel a kamera alatt van, akkor már nem stimmel az irány... Tudni kell azt is, hogy milyen távol van a kamerától a szúnyog. azt pedig egy pontból, kamerával nem lehet, hacsak nem radarozza is :)))
bbnet1 2010.03.13. 21:06:59
@magyar bucó: Igezed van, a NetGeo biztos konkrétumokra alapoz. De ott szó nincs 50 dollárról...
Lehet, hogy 50 millió /db :))
Olcsóbb 4 rabszolgalány, akik csapkodják.. :)
Lehet, hogy 50 millió /db :))
Olcsóbb 4 rabszolgalány, akik csapkodják.. :)
bbnet1 2010.03.13. 21:07:27
*igazad,
*NatGeo
*NatGeo
magyar bucó 2010.03.13. 21:10:17
@bbnet1: Miért tennék a lézert tíz centire? Ha akarják, lehet pontosan ugyanott is. Mint a tükörreflexes gépeknél.
magyar bucó 2010.03.13. 21:11:16
@bbnet1: A malária ellen akarják bevetni, szóval filléres tömegcikknek szánják.
System Volume Information (törölt) 2010.03.13. 21:14:21
a citromfű sokkal olcsóbb, kellemesebb és biztosabb megfejtés
és még az álat se pusztul el
élni és élni hagyni, csak okosan
és még az álat se pusztul el
élni és élni hagyni, csak okosan
System Volume Information (törölt) 2010.03.13. 21:15:38
persze, majd az őserdőben lézerágyúkat telepítenek, mi? itt meg nincs malária, úgyhogy marad a citromfű (akár gyertya változatban is)
Bougheau Tschichka 2010.03.13. 21:18:27
Na ez is egy rakás szar
Engem nem a vérszívás zavar, hanem a zúgásuk. Fene sem adna 10 000-et egy olyan készülékre, ami csak a szúnyogok egy részét szedi le ...
Engem nem a vérszívás zavar, hanem a zúgásuk. Fene sem adna 10 000-et egy olyan készülékre, ami csak a szúnyogok egy részét szedi le ...
magyar bucó 2010.03.13. 21:24:33
@System Volume Information: Biztosnak nem mondanám. De megpróbálhatsz nagy tétel citromfüvet exportálni valamelyik maláriasújtott országba.
magyar bucó 2010.03.13. 21:25:22
@System Volume Information: Nem az őserdőkbe, a kunyhókba. Leggyakrabban álmukban fertőződnek.
-d(-_-)b- 2010.03.13. 21:34:24
Ekkora egy kamut.
vénkujon 2010.03.13. 21:34:39
engem ollyan kis pici halálcsillag érdekelne. kérem küggyék meg levélbe
sanya64 2010.03.13. 22:13:35
ha egy fiúszúnyog lánynak öltözik be (Terry Black lesz a jelmezbálon), akkor aztat is lelövi?... ))
_Toto_ 2010.03.13. 22:16:32
Király, alig várom hogy kicsit felnyomjam a kakaót és lézerágyú legyen belőle! :))))
baliquez 2010.03.13. 22:33:18
Felesleges rá optika, elég néhány térben jól elhelyezett mikrofon, meg egy proci ami a mikrofonokat érő zizgéserősséget összehangolja a pozíciójukkal - ebből már kiszámítható az irány amire pöccenhet a lencse. Sokkal macerásabb szerintem vizuális adatokkal operálni és ilyen pici célpontoknál amiknek ráadásul jellegzetes hangjuk van felesleges erőforráspazarlás is.
A szerelő 2010.03.13. 22:34:10
led lézer kevés, az semmennyi hőt nem termel. minimum infra jöhet szóba, aminek legolcsóbb darabja is 500 dolcsi. a többi megoldható. nem kell távolságot mérni, mert a kamera mellől lősz, azonkívűl a kamerának látnia kell a lézert is, hogy tudjon korrigálni. amúgy nem kell túl nagy számtech teljesítmény, elég egyszer azonosítani, ill. amíg az azonosítás tart, addig meg nyomkövet.
mókuscickány 2010.03.13. 22:37:12
Én a kocsim elejére szereltetnék ilyet, a szévédőmosó maffiára hangolva, és persze jó nagy teljesítménnyel.
másikopti 2010.03.13. 23:11:06
Szerintem a célzáshoz a kis szemétláda mással össze nem téveszthető hangját használja , így a realtime képfeldolgozás felesleges és a sötétben is használható. A kamera inkább a cél és a lézer közötti akadály észleléséhez kell. Legalább is én így csinálnám. Egyébként egy 50mw ceruzalézer simán elpukkaszt egy lufit, bár itt inkább valami impulzus szerű megoldás lehet , mint a fényképezők vakuja.
De az biztos ,hogy én is veszek , amint lehet :-)
De az biztos ,hogy én is veszek , amint lehet :-)
AarhNie 2010.03.13. 23:17:34
Ha jól vettem ki, a fejlesztők egy - ahogy ők nevezik - fénykerítést hoztak létre, ami infravörös fényből áll a fénykerítés oszlopai között "kifeszítve". A rendszer észleli és lelövi a moszkítókat. (nem részletezik, hogyan) A különbség tétel a bogarak szárnycsapásain alapul.
Reggie 2010.03.13. 23:23:27
@másikopti: Es ha a kornyezeti zajszint elnyomja a szarnyak hangjat?
Reggie 2010.03.13. 23:28:10
@A szerelő: Dehogynem. Az optikai teljesitmenyenek megfelelo energiat kepes atadni. Ezt termeszetesen a celtargy szine befolyasolja.
másikopti 2010.03.13. 23:29:02
@Reggie:
Akkor szarban vagyunk :-) és összecsípkednek...
Akkor szarban vagyunk :-) és összecsípkednek...
Reggie 2010.03.14. 00:13:28
@AarhNie: annyit reszleteznek, hogy az oszloprol visszaverodo infra fenyben keletkezo arnyekokat figyelik. ha van valami, akkor kilo ra egy kis teljesitmenyu lezersugarat, amivel megvilagitja a celt. ekkor a kamera elemzi a meretet es a szarnycsapasokat, valamint a pozicionalast, es egy masodik nagyteljesitmenyu lezersugarral megegetik. Egy nem megerositett hipotezis alapjan feltelezik, hogy a DNS-t is roncsolja. (Ehhez hozzateszem, hogy tuti nem roncsolja, hiszen a DNS a 260nm-t a feherjek a 280nm, valamint, a ~273nm-nel nagyobb hullamhosszu feny nem ionizalo sugarzas, a cikkben hasznalt lezer pedig 405 nm.-es)
Reggie 2010.03.14. 00:15:36
@Reggie: hiszen a DNS a 260nm-t a feherjek a 280nm, nyelik el legjobban
explorer68 2010.03.14. 01:32:15
@brlv24: Fôleg, hogy esti lézer show-t is produkál ennyi pénzért és még aszugyogok sem csípnek! :)))
Llew 2010.03.14. 01:49:17
Itt kicsit részletesebben is leírják magyarul:
zipp.hu/tech/2010/02/20/lezerrel_a_szunyogok_ellen
Én elég szkeptikus vagyok a dologgal szemben. Nem értek hozzá, de ha ez tényleg működik, akkor miért nem csináltak még belőle légvédelmi rendszert? Nem hiszem, hogy valamelyik nagy nyugati haderő ne tudná pénzelni, ha reális esély lenne a megvalósítására. A link szerint ez egy mozgó rendszer. Mi a nyavalyát kezdenek a terep akadályokkal, vagy ha beltéri, akkor a bútorokkal? És adnak mellé majd aksit is a sárkunyhóba? Vagy fejre szerelhető, elemes verzió lesz? Én úgy látom, hogy egy tipikus példája annak, hogy miként lehet csúcstechnikával megoldani valamit, amit pofon egyszerűen is meglehetne. 50 dollárból szerintem bazi sok moszkitóháló kijön, talán azt kéne osztogatni, meg felrakni a házak bejáratához, aztán csókolom. Minden szúnyogot ez sem fog kiirtani, még ha működőképes is lesz.
zipp.hu/tech/2010/02/20/lezerrel_a_szunyogok_ellen
Én elég szkeptikus vagyok a dologgal szemben. Nem értek hozzá, de ha ez tényleg működik, akkor miért nem csináltak még belőle légvédelmi rendszert? Nem hiszem, hogy valamelyik nagy nyugati haderő ne tudná pénzelni, ha reális esély lenne a megvalósítására. A link szerint ez egy mozgó rendszer. Mi a nyavalyát kezdenek a terep akadályokkal, vagy ha beltéri, akkor a bútorokkal? És adnak mellé majd aksit is a sárkunyhóba? Vagy fejre szerelhető, elemes verzió lesz? Én úgy látom, hogy egy tipikus példája annak, hogy miként lehet csúcstechnikával megoldani valamit, amit pofon egyszerűen is meglehetne. 50 dollárból szerintem bazi sok moszkitóháló kijön, talán azt kéne osztogatni, meg felrakni a házak bejáratához, aztán csókolom. Minden szúnyogot ez sem fog kiirtani, még ha működőképes is lesz.
Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.03.14. 03:12:49
Ebből nálunk azért nem lesz semmi, mert itt be vannak tiltva a nagy teljesítményű lézerek, pontosabban nem lehet behozni az ország területére.
@Llew: Nincs olyan erős lézer, ami légvédelemre alkalmas lenne. Ha csinálnának is, túl nagy, drága és energiaigényes lenne. Nagy távolságra számolni kéne a szórással és a légköri elnyeléssel, ami ilyen léptékben már nem lenne elhanyagolható.
@Llew: Nincs olyan erős lézer, ami légvédelemre alkalmas lenne. Ha csinálnának is, túl nagy, drága és energiaigényes lenne. Nagy távolságra számolni kéne a szórással és a légköri elnyeléssel, ami ilyen léptékben már nem lenne elhanyagolható.
Reggie 2010.03.14. 03:21:46
@Llew: Amerikaiak pont ezzel kiserleteznek. Raketavedelmi celokra fejlesztik, foldi es legi telepitesukent. Ezekre keres ra: YAL-1 ALTB
@Cheradenine Zakalwe: ilyen lezerdioda itt csucsul a notebookomban. Akkor most hogy nem lehet behozni?:)
@Cheradenine Zakalwe: ilyen lezerdioda itt csucsul a notebookomban. Akkor most hogy nem lehet behozni?:)
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.03.14. 03:52:33
Ezek túl sokat nézték a Star Trek filmeket. De ha tényleg gyártanak majd ilyen pici Romulán disztruptorokat, akkor veszek. :D
Fittipaldi 2010.03.14. 08:37:45
A National Geographic egy gyenge bulvárlap, a lényeg itt van:
intellectualventureslab.com/?page_id=563
intellectualventureslab.com/?p=842
intellectualventureslab.com/?page_id=563
intellectualventureslab.com/?p=842
HgGina 2010.03.14. 09:04:21
@Szűcslaci: de jó, hogy ilyen okos vagy. Akkor bizonyára azért kerülnek a Class 1 és Class 2 lézerfejek olyan sokba, hogy egy nyomtató kompletten 15000 Ft-ba ha kerül. Egész biztos ráfizet az összes hülye kapitalista. Nem baj, a kapitalizmus a szakadék szélén áll, és mi mindig előttük leszünk egy lépéssel.
HgGina 2010.03.14. 09:06:46
@Szűcslaci: "... napi 20-24 kW/h..."
Na akkor napi vagy kW/h. Ezt talán érdemes lenne eldöntened, azt hiszem, kb. elsős középiskolai fizika tananyag lehet.
Na akkor napi vagy kW/h. Ezt talán érdemes lenne eldöntened, azt hiszem, kb. elsős középiskolai fizika tananyag lehet.
Nade 2010.03.14. 09:44:05
Hihetetlen, mire képes az emberi elme ott, ahol nem a vállalkozó szellemet bénítják meg a kommunista gazdaságszemlélet halálos lézerével - hanem inkább a vérszívókat...
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.14. 10:12:20
Már látom a hírekben: Bekenték szúnyog hormonnal, megölte a szúnyoglézer!
TetraB 2010.03.14. 10:39:57
Őszintén szólva, én egészen megsajnáltam a kis vérszívókat. Ugyanis ez nem sportszerű. Amíg ütni kell őket, nekik is van esélyük meglógni és az embernek is jobban kielégíti a bosszúvágyát egy nagy plecsni. De így annyi az esélyük, mint az Alderaannak a Star Warsban.
Llew: igen, a YAL-nak már működő tesztpéldánya van, és sikeresen lelőtt egy rakétát, de még jópár év, mire rendszerbe állítják. Na, oda kell egy kis teljesítmény, a szúnyoghoz nem sok.
Llew: igen, a YAL-nak már működő tesztpéldánya van, és sikeresen lelőtt egy rakétát, de még jópár év, mire rendszerbe állítják. Na, oda kell egy kis teljesítmény, a szúnyoghoz nem sok.
Szűcslaci 2010.03.14. 11:04:34
Hg Gina:
Azonkívül, hogy személyeskedsz, baromságot írsz. A kWh az a mértékegység - még ha oly okosnak is képzeled magad - amiből naponta x mennyiséget fogyaszt - attól függően, hogy hány órát ( jele a kis h 9 üzemel. Marha.
Plotterüzemű lézerek optikái olcsók, ún. Galvo-head-os ( rezgőtükrös) lézerek drágábbak. 100 dolláros laptop is van, csak mégsincs, meg nem olyan. Vörös lézer pointer nem öl szúnyogot - sem. Egy jó Co2 az kivégzi - viszont drága. A mögöttes objektumok nincsenek veszélyben egyébként - a lézert, mint báregyéb fényt fókuszálni illik. A fókuszpontban - + - néhány milliméter - ott van az energia, azontúl, vagy az előtt meg jó nagy semmi.
Azonkívül, hogy személyeskedsz, baromságot írsz. A kWh az a mértékegység - még ha oly okosnak is képzeled magad - amiből naponta x mennyiséget fogyaszt - attól függően, hogy hány órát ( jele a kis h 9 üzemel. Marha.
Plotterüzemű lézerek optikái olcsók, ún. Galvo-head-os ( rezgőtükrös) lézerek drágábbak. 100 dolláros laptop is van, csak mégsincs, meg nem olyan. Vörös lézer pointer nem öl szúnyogot - sem. Egy jó Co2 az kivégzi - viszont drága. A mögöttes objektumok nincsenek veszélyben egyébként - a lézert, mint báregyéb fényt fókuszálni illik. A fókuszpontban - + - néhány milliméter - ott van az energia, azontúl, vagy az előtt meg jó nagy semmi.
Szűcslaci 2010.03.14. 11:06:38
Kiegészítés: a fókusztűrés függ a lézer eredendő teljesítményétől és az alkalmazott optika és a fókusztávolság nagyságától.
Warlimont 2010.03.14. 11:13:32
Kamu. Azt még, hogy képfeldolgozáskor a software figyel egy párpixeles, gyorsan és szabálytalanul haladó folt mozgását, még úgy-ahogy elhiszem, talán még azt is, hogy lézersugarat lő rá. De az amerikai hadsereg dollármilliárdokat költ szabályos röppályán mozgó ballisztikus rakéták eltalálására, és a szúnyog eltalálása és mozgás közbeni valameddig követése a lézerrel sokkal bonyolultabb feladat! Azon meg, hogy eldönti a software hogy fiú vagy lány-e, csak röhögni lehet! :) Minek dönti el? Lője le mindet, egyszerűbb a rendszer. A hím szúnyog is ugyanúgy "ellenség", miatta születnek a nőstény szúnyogok. És mindezt 50dolcsiért.... :) :) :) MEGALOL.
A videon szereplő Intellectual Ventures honlapja pedig semmi konkrétumot nem tartalmaz, termékismertető vagy fotó nincs, szúnyogvadászatról :) szó sincs, elvi szintű feltalálássegítési hablaty az egész. :) HIPERMEGALOL!
A videon szereplő Intellectual Ventures honlapja pedig semmi konkrétumot nem tartalmaz, termékismertető vagy fotó nincs, szúnyogvadászatról :) szó sincs, elvi szintű feltalálássegítési hablaty az egész. :) HIPERMEGALOL!
Warlimont 2010.03.14. 11:21:42
A pár képkockán a filmben szereplő dobozszerű szerkezet leginkább egy rendőrségi trafipaxra emlékeztet. Egyáltalán nem kelt olyan benyomást, mint amit leteszünk az asztal közepére, és félgömb irányban bármerre gyorsan tud forogni és a légtérbe célozni. ÜBERHIPERMEGALOL az egész! :)
Reggie 2010.03.14. 13:32:05
@Warlimont: Mert nem is errol van szo. Talan olvasd el a ceg oldalan a leirast.
@Szűcslaci: Nem is laserpointert hasznalnak, aminek a max optikai teljesitmenye 5mW lehet. Hanem a blu-ray irokban hasznalatos lezerdiodat, amelynek optikai teljesitmenye tipustol fuggoen akar 150mW is lehet. 150mW meg mar boven eleg egy ilyen kis tomeg felhevitesere.
@Szűcslaci: Nem is laserpointert hasznalnak, aminek a max optikai teljesitmenye 5mW lehet. Hanem a blu-ray irokban hasznalatos lezerdiodat, amelynek optikai teljesitmenye tipustol fuggoen akar 150mW is lehet. 150mW meg mar boven eleg egy ilyen kis tomeg felhevitesere.