A brazil Fernando Miyata alighanem a világ legbravúrosabb gitárjátékosa:
A bejegyzés trackback címe:
https://megilyet.blog.hu/api/trackback/id/tr25877848
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_dave_ (törölt) 2009.01.14. 21:21:21
kétségtelenül ügyes, bár a zeneiség eléggé ráment a virgára.
Flashy7 2009.01.14. 21:29:02
az ilyen youtube-os homevideókra mindig az az érzésem hogy fake, de lehet hogy csak a szar minőség meg a sokszor hibás hang-kép szinkron miatt. na de mindegy, azért egy Michael Romeo-t vagy Steve Vai-t is érdemes megnézni, hogy többet ne is említsek.
emzéperiksz 2009.01.14. 21:32:11
Nem semmi
k_huszar 2009.01.14. 21:55:57
Tavaly rendeztek meg eloszor a guitar idolt (tudomasom szerint). Ott Miyata ott masodik lett, es az erdekes, hogy az elso is brazil lett (Gustavo Guerra), sot a ket srac tanara ugyanaz ...
A youtube-on van egy rakat eredmeny a "guitar idol"-ra, en csak nehanyat emelnek ki ...
www.youtube.com/watch?v=DyCXAvlBehg
www.youtube.com/watch?v=KqP_kW72Xu4
k.
A youtube-on van egy rakat eredmeny a "guitar idol"-ra, en csak nehanyat emelnek ki ...
www.youtube.com/watch?v=DyCXAvlBehg
www.youtube.com/watch?v=KqP_kW72Xu4
k.
dr. Erika Zangolna 2009.01.14. 22:08:27
nézegesd őket. tekerés mellett még zenei hangokat is képesek produkálni.
www.youtube.com/watch?v=9IrWyZ0KZuk
www.youtube.com/watch?v=u3kWuTJsO_o
www.youtube.com/watch?v=Nmoe6ngRrIQ
www.youtube.com/watch?v=eK0rvReE-4c
www.youtube.com/watch?v=tRK6NxgPlfo
www.youtube.com/watch?v=VnqpOFcBiMM&feature=related
www.youtube.com/watch?v=9IrWyZ0KZuk
www.youtube.com/watch?v=u3kWuTJsO_o
www.youtube.com/watch?v=Nmoe6ngRrIQ
www.youtube.com/watch?v=eK0rvReE-4c
www.youtube.com/watch?v=tRK6NxgPlfo
www.youtube.com/watch?v=VnqpOFcBiMM&feature=related
Mizantrop 2009.01.14. 22:09:19
A brazil Alapi Pisti.
Átokfajzat 2009.01.14. 22:16:47
ööö, ööö... azt hiszem, mégse akarok megtanulni gitározni
tlac 2009.01.14. 22:18:24
ősrégi..
Retexis 2009.01.14. 22:18:51
Kurva régi.
k_huszar 2009.01.14. 22:30:05
@Erika Zangolna:
Haaaat ...
Ok - legtobben - eppen a gitarozas giccsei (bocs mindenkitol aki nem ert egyet ..).
Meghat zenei hangokrol beszelni pld Malmsteen-nal ...
Klasszikussal elve "f@szveres 19-es citerahurral)
Vai sem a regi mar (ertsd Zappa mellett mikor huzta a 13/4-et, az meg jo volt ...
Satriani sem Purple-t meg nem is Jagger-t jatszik ... hanem szaladgal a gitarnyakon nem sokkal tobb fantaziaval mint Miyata ...
Nem mondom hogy a Miyata meg a tobbiek jobbak naluk, de nem rosszabbak egy cseppet sem ...
Mondjuk meg ha Beck-et hoztad volna ide peldanak ...
Ajjjajajajajjjj ...
Haaaat ...
Ok - legtobben - eppen a gitarozas giccsei (bocs mindenkitol aki nem ert egyet ..).
Meghat zenei hangokrol beszelni pld Malmsteen-nal ...
Klasszikussal elve "f@szveres 19-es citerahurral)
Vai sem a regi mar (ertsd Zappa mellett mikor huzta a 13/4-et, az meg jo volt ...
Satriani sem Purple-t meg nem is Jagger-t jatszik ... hanem szaladgal a gitarnyakon nem sokkal tobb fantaziaval mint Miyata ...
Nem mondom hogy a Miyata meg a tobbiek jobbak naluk, de nem rosszabbak egy cseppet sem ...
Mondjuk meg ha Beck-et hoztad volna ide peldanak ...
Ajjjajajajajjjj ...
Jonas-R 2009.01.14. 23:13:23
petrucci / lagrene
vérmérséklet szerint.
vérmérséklet szerint.
jürgen baromartz 2009.01.14. 23:13:40
a hetvenes években biztos jó lett volna ez és innovatív
sajnálom de ez ma már nem különleges, millióan utána csinálják (nem én)
sajnálom de ez ma már nem különleges, millióan utána csinálják (nem én)
mesa 2009.01.14. 23:16:21
Egyrészt gusztus dolga, hogy ki szereti a "sportgitárosokat",másrészt sok gyakorlás. Zeneileg nem minősíthető, mert nem megszabott zenei keretek között játszik, hanem E-ben előadja azt, amit tud. Nem ez a gitározás :( Annak tetszik, aki a szemével hallgatja a zenét.
S. Annyi 2009.01.14. 23:16:48
Malmsteen, Vai, Petrucci? No comment!!!!!!
S. Annyi 2009.01.14. 23:19:28
@Mizantrop: Forever ALAPI STEVE!!!!!!!!!!!!
S. Annyi 2009.01.14. 23:23:59
Ja! Holdsworth!!!!!!
mesa 2009.01.14. 23:25:56
@S. Annyi: És még annyi mindenki más, aki valamit ki tudott fejezni a játékával :)
S. Annyi 2009.01.14. 23:29:40
@mesa: Ez biza így van! egyetértek!
S. Annyi 2009.01.14. 23:30:30
De a legnagyobb ugye, Hendrix után!!! Blackmore? :-DDDDDD
S. Annyi 2009.01.14. 23:31:59
Ajánlok nektek egy 16 éves basszeros kiscsajt. Áll leesik!! Tal Wilkenfeld, a jó öreg Jeff Beck-el. Youtube!
mesa 2009.01.14. 23:35:08
@S. Annyi: Mert ugye az érzelmi/hangulati kifejezés a hang megszólaltatásában/megformálásában van. Aki folyamatos 32-edekben, szextolákban játszik, annak ezekre a "formalitásokra" nem marad ideje. Teker, de nem fejez ki semmit. Viszont látványos. Van, aki a látványra gerjed.
naponta 3x 2009.01.14. 23:35:23
Igazi virgamatyi, de zeneileg nem sokat üzen. Ifjabb koromban irigyeltem és megpróbáltam utánozni az ilyeneket. Most David Gilmourt és Steve Hackettet irigylem. Utánozni már meg se próbálom.
S. Annyi 2009.01.14. 23:37:04
Tal Wilkenfeldről véleményt várok :-)))
AvgDvl 2009.01.14. 23:37:38
Hát, bakker csalódott vagyok a cím alapján.
( már láttam is régebben, de akkor ki is kapcsoltam fél perc után )
Ok, hogy gyors, de annyi muzikalitás szorult belé, mint egy cirokseprűbe. Ez így csak techikai maszturbálás, annak meg nem elég technikás. Pontatlan, kásás.
Ha már bravúrjáték, szellemmel-érzéssel, akkor nekem Vai:
www.youtube.com/watch?v=tP90nKkOos0
Vagy Guthrie Govan:
www.youtube.com/watch?v=KMznXdD4kX4
Ha technikázás szépen, pontosan, akkor Paul Gilbert.
Ha dög és groove, akkor Zakk Wylde.
ha meg fiatal gyerek, aki bármit könnyedén és brutálisan jól eljátszik,
akkor Cesar Huesca:
www.youtube.com/profile?user=CesarHuesca&view=videos
( már láttam is régebben, de akkor ki is kapcsoltam fél perc után )
Ok, hogy gyors, de annyi muzikalitás szorult belé, mint egy cirokseprűbe. Ez így csak techikai maszturbálás, annak meg nem elég technikás. Pontatlan, kásás.
Ha már bravúrjáték, szellemmel-érzéssel, akkor nekem Vai:
www.youtube.com/watch?v=tP90nKkOos0
Vagy Guthrie Govan:
www.youtube.com/watch?v=KMznXdD4kX4
Ha technikázás szépen, pontosan, akkor Paul Gilbert.
Ha dög és groove, akkor Zakk Wylde.
ha meg fiatal gyerek, aki bármit könnyedén és brutálisan jól eljátszik,
akkor Cesar Huesca:
www.youtube.com/profile?user=CesarHuesca&view=videos
mesa 2009.01.14. 23:39:17
@S. Annyi: Hendrix mérföldkő volt, sokan, akiket említettél, nem voltak azok. Ez a fiatalember meg pláne nem.
S. Annyi 2009.01.14. 23:41:23
@mesa: Ne bizonygasd, egyetértek! Tal Wilkenfeld-t nézd meg!
S. Annyi 2009.01.14. 23:42:52
Mondjuk azért Blackmore letett valamit az asztalra, Malmsteen meg a maga nemében páratlan.
mesa 2009.01.14. 23:50:00
@S. Annyi: Oké, meg fogom nézni. Csak azt akarom mondani, hogy ma, amikor nagyon nagy a felhozatal, nagyon nehéz kitűnni. Rengeteg jó gitáros van, aki Hendrix idejében király lehetett volna, és ma belevegyül az "átlagba". Valszeg a sztársághoz több kell. Sokan gitároznak jobban Santananál, ő mégis az, aki. Mondhattam volna Claptont is.
tcom 2009.01.14. 23:50:51
Azért érdekes, hogy senki sem említi a legjobb magyart ebben a kategóriában. Szekeres Tamás.
Vagy nekem nagyon tetszik Ozzy-val összeállít Zakk Wylde. Elég meghallgatni a No More Tears-t.
Szóval sokkal nehezebb egy komplett lemezt összehozni, mint csak nyúzni a gitárnyakat.
Ez inkább művészet:
www.youtube.com/watch?v=rYMupc564zE&feature=related
Vagy nekem nagyon tetszik Ozzy-val összeállít Zakk Wylde. Elég meghallgatni a No More Tears-t.
Szóval sokkal nehezebb egy komplett lemezt összehozni, mint csak nyúzni a gitárnyakat.
Ez inkább művészet:
www.youtube.com/watch?v=rYMupc564zE&feature=related
Lollipop (must mistake me you're the sucker) 2009.01.14. 23:51:39
Két albumon tudok tekerést elviselni, az egyik Vaitól a Flexable Leftovers, az egy derekas, változatos cucc. A másik Yngwietől a Concerto Suite. De az élő változatban már halálra idegesít, hogy oda se basz a zenekari alapra csak teker, teker, mint állat. Egyszerűen nem értem mi a jó abban, hogy öt perccel előbb végez a kíséretnél. Ez a csávó is teker, teker, néha picit megdöccen a ritmus, aztán vége, kész. Ez így még zenebohóc se, nemhogy őrületes bravúr. Mondjuk, ha ugyanezt fejtetőn pörögve öt méter magasban háló nélkül lenyomja, mehet Monte Carloba.
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.14. 23:53:51
Hát, azért akadnak még akik tudnak gitározni. :o) Szerencsére! :oD
Például a jó öreg Pepe:
www.youtube.com/watch?v=l8ZnONX7Cps&feature=related
De persze más is:
www.youtube.com/watch?v=vOas5It91Kg&feature=related
Aztán, ha valaki nem tud gitározni, mert nem :o(, tolhatja síppal:
www.youtube.com/watch?v=e6h7887jwEw&feature=related
Például a jó öreg Pepe:
www.youtube.com/watch?v=l8ZnONX7Cps&feature=related
De persze más is:
www.youtube.com/watch?v=vOas5It91Kg&feature=related
Aztán, ha valaki nem tud gitározni, mert nem :o(, tolhatja síppal:
www.youtube.com/watch?v=e6h7887jwEw&feature=related
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.14. 23:56:08
Joe Pass
Wes Montgomery
...
Wes Montgomery
...
S. Annyi 2009.01.14. 23:56:47
Éljen Bródy, a gitáros :-(((((((
Jó éjszakát mindenkinek, holnap megyek, megkeresem a parkolásra valót. Talán....
Jó éjszakát mindenkinek, holnap megyek, megkeresem a parkolásra valót. Talán....
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.15. 00:00:56
Hehehe. Ki mondta, hogy bármit általános érvényűvé szeretnék tenni? :oD
2009.01.15. 00:04:51
A kommenteket végigolvasva látom, hogy milyen jó kis gitáros seregszemlét csináltatok. Nagyon jó, csak így tovább! :)
mesa 2009.01.15. 00:07:21
@TREX: Kötözkötsz?
Akkor leírom: Bedobsz két nevet, akik természetesen a jazz-gitározás nagyjai. Ha ezzel arra utalsz, hogy ők a legnagyobbak, akkor az gusztus dolga. Erre reagáltam.
Akkor leírom: Bedobsz két nevet, akik természetesen a jazz-gitározás nagyjai. Ha ezzel arra utalsz, hogy ők a legnagyobbak, akkor az gusztus dolga. Erre reagáltam.
toomanyhumans 2009.01.15. 01:24:57
Hi
vegigolvasva itt a kommenteken, ugy latom senki nem hallott meg BUCKETHEAD-rol. Minden tiszteletem az eddig felsorolt gitarosoke,....(eddig Satriani volt a kedvenc, tokeletes gitaros, tokeletes dalszerzo) de amiota feltunt Buckethead, egyszeruen O a legjobb. a faszi Brian Carroll, Buckethead. A jelenleg elo legnagyobb gitarjatekos. Tobb mint 50 lemezzel, szamtalan projecttel, abszolut egyedi gitarozassal, egyszeruen elkepeszto technikai tudassal, a zenei spectrum teljes skalajaval, valamint a maga kore kitalalt image-el, jelenleg "verhetetlen".
Tessek rakeresni a neten, rengeteg cucc van rola, ajanlom a Wikipedia oldalt, ami szinte "teljes" kepet nyujt rola, discography-val, technikai leirassal.
50 lemez, a srac kimerithetetlen zenei forras, mindig fogsz ujat talalni tole. Fontos, hogy nem fogsz teljes kepet kapni a zenejerol, amig at nem ragod magad a lemezein, mert nincs ket egyforma disc. Buckethead a jelenlegi legdurvabb gitarjatekos, igazi shredder, es a "melancholy" oldala egyszeruen gyonyoru. Sosem talakoztam hasonloan gyonyoru melodiakkal es riffekkel. Emberek, ha szeretitek a gitarzenet! Uj korszak koszontott be a zenebe: BUCKETHEAD!
vegigolvasva itt a kommenteken, ugy latom senki nem hallott meg BUCKETHEAD-rol. Minden tiszteletem az eddig felsorolt gitarosoke,....(eddig Satriani volt a kedvenc, tokeletes gitaros, tokeletes dalszerzo) de amiota feltunt Buckethead, egyszeruen O a legjobb. a faszi Brian Carroll, Buckethead. A jelenleg elo legnagyobb gitarjatekos. Tobb mint 50 lemezzel, szamtalan projecttel, abszolut egyedi gitarozassal, egyszeruen elkepeszto technikai tudassal, a zenei spectrum teljes skalajaval, valamint a maga kore kitalalt image-el, jelenleg "verhetetlen".
Tessek rakeresni a neten, rengeteg cucc van rola, ajanlom a Wikipedia oldalt, ami szinte "teljes" kepet nyujt rola, discography-val, technikai leirassal.
50 lemez, a srac kimerithetetlen zenei forras, mindig fogsz ujat talalni tole. Fontos, hogy nem fogsz teljes kepet kapni a zenejerol, amig at nem ragod magad a lemezein, mert nincs ket egyforma disc. Buckethead a jelenlegi legdurvabb gitarjatekos, igazi shredder, es a "melancholy" oldala egyszeruen gyonyoru. Sosem talakoztam hasonloan gyonyoru melodiakkal es riffekkel. Emberek, ha szeretitek a gitarzenet! Uj korszak koszontott be a zenebe: BUCKETHEAD!
naponta 3x 2009.01.15. 01:27:27
@TREX: Romero, Asturias - hát...!?! Minden tiszteletem az övé, a Romero név egy brand, OK. Asturias-t egyszer hallgasd meg Pavlovits Dávidtól. Gyakran koncertezik Pesten és Szegeden.
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.15. 01:40:00
Köszönőviszonyban sincs a kép a hanggal. Jútyúb monnyonle.
naponta 3x 2009.01.15. 01:49:10
PUSZTAI ANTAL nevét ismeri valaki? Pár éve Montreux-i jazz fesztivált megnyerte, klasszikuson is ugy játszik mint egy isten, de sajnos keveset hallani róla. Na őt nézzétek meg egyszer élőben. Gatya nem marad szárazon!
Lugosi Dániel · http://www.photopress.hu 2009.01.15. 02:27:49
toomanyhumans.
végre valaki tudja az igazságot :)
nagyon szeretném végre ha egyszer ki lenne mondva hogy BUCKETHEAD a világ legjobb gitárosa.
végre valaki tudja az igazságot :)
nagyon szeretném végre ha egyszer ki lenne mondva hogy BUCKETHEAD a világ legjobb gitárosa.
terran 2009.01.15. 03:04:34
jjaja nekem is buckethead a kedvencem.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.15. 04:03:43
Jól virgázik a kölyök, de ettől még nem lesz igazi zenész. Ez csak technika, de annak nagyon jó.
Én inkább az ilyet bírom, ne hagyjátok ki, szerintem sokkal poénosabb :)
Danny Gatton sörösüveggel és törölközővel játszik :)
www.youtube.com/watch?v=xfBF4rr7FiA
Én inkább az ilyet bírom, ne hagyjátok ki, szerintem sokkal poénosabb :)
Danny Gatton sörösüveggel és törölközővel játszik :)
www.youtube.com/watch?v=xfBF4rr7FiA
Stinkfist 2009.01.15. 04:52:51
BUCKETHEAD a Zisten!!!
www.youtube.com/watch?v=Sm1GP1ywsYY&fmt=18
ez a gonosz énje
www.youtube.com/watch?v=1bSZslEDUl0&fmt=18
www.youtube.com/watch?v=Sm1GP1ywsYY&fmt=18
ez a gonosz énje
www.youtube.com/watch?v=1bSZslEDUl0&fmt=18
k_huszar 2009.01.15. 08:08:46
@S. Annyi: Malmsteen eppen ugy maszturbal technikailag mint ez a srac ... azt a fele zeneiseget meg Blackmoore mar lelotte elotte ...
Malmsteen szemermetlenul gyors!
De Paganini is, megis ha osszehasonlitjuk Beethowennel ... hja ...
En is szeretem az ilyeneket nezni, de a zene masrol szol!
k.
Malmsteen szemermetlenul gyors!
De Paganini is, megis ha osszehasonlitjuk Beethowennel ... hja ...
En is szeretem az ilyeneket nezni, de a zene masrol szol!
k.
k_huszar 2009.01.15. 08:12:15
@S. Annyi: Petrucci is szemermetlenul gyors, de meg nem sikeralt megneznem egy Dream Theater koncertet ... Uncsi volt ... A Liquid Tension Experiment erdekes project-nek tunt, de az is uncsi maradt ket szam utan ...
Egyszer valaki irta egy Frankfurt Music Messevel kapcsolatban egy fiatal sracrol, aki arpeggiozott ott nagy tudassal, hogy az eloadasahoz mar csak az adott vona tobbet, ha kozben dekazik ...
No, O meg lett kerdezven, hogy mennyit szokott _zenelni_ ... mondta, hogy napi 10-14 ora gyakorlas utan arra neki mar nincs energiaja ...
... erted ... !
k.
Egyszer valaki irta egy Frankfurt Music Messevel kapcsolatban egy fiatal sracrol, aki arpeggiozott ott nagy tudassal, hogy az eloadasahoz mar csak az adott vona tobbet, ha kozben dekazik ...
No, O meg lett kerdezven, hogy mennyit szokott _zenelni_ ... mondta, hogy napi 10-14 ora gyakorlas utan arra neki mar nincs energiaja ...
... erted ... !
k.
k_huszar 2009.01.15. 08:18:16
@S. Annyi: www.youtube.com/watch?v=SChhHj415Oo
es a tobbi "Lydia on bass" dolgok ...
kulonben ugyes a csaj ... de azert nem kakiltam ossze magam tole ...
k.
es a tobbi "Lydia on bass" dolgok ...
kulonben ugyes a csaj ... de azert nem kakiltam ossze magam tole ...
k.
Dimevo 2009.01.15. 08:19:51
Nem rossz a srác! Nekem mondjuk ez az aktuális kedvencem, nem tűnt annyira bonyolultnak amíg nem próbáltam utána csinálni az ő tempójának huszadával.
www.youtube.com/watch?v=3Iv-UjgOPQ0
www.youtube.com/watch?v=3Iv-UjgOPQ0
k_huszar 2009.01.15. 08:19:55
@AvgDvl: Monnyuk a "barmit eljatszik" az tavol van a "jo dalokat szerez es ezeket jol adja elo ..."-tol ...
k_huszar 2009.01.15. 08:21:16
@mesa: "jobban gitaroznak" =? "technikasabban gitaroznak"
k_huszar 2009.01.15. 08:24:43
@tcom: Kulonben elmondhatna valaki, hogy a Vai-Satriani-Petrucci-Jonhson-.... era utan mi ujat tudott hozni Wylde aki visszatert a pentatonhoz ... Nem ismerem elegge mert az a nagyontorzitott hangszin, amit hallottam tole nem jot be (idegesitette a fuleim), de valaki elmondhatna ...
k_huszar 2009.01.15. 08:30:10
@toomanyhumans: De! Sokmindenki hallot mar bucketheadrol, de O is csak egy zenebohoc ...
Nezegettem a sracot, nezegettem, aztan elkepzeltem a srac "unplugged" eloadasat, aztan rohogtem egyet, es ennyi ...
(Aki fontosnak tartja hogy a fejen egy csirkecombos zacsekkal nuncsakuzzon koncert alatt, az akar mar gitarozni is tudhat, de engem nem igazan erdekel ...
Persze zeneileg is ki lehetne targyalni a sracot, de annyit mar vegkepp nem er ...
Nezegettem a sracot, nezegettem, aztan elkepzeltem a srac "unplugged" eloadasat, aztan rohogtem egyet, es ennyi ...
(Aki fontosnak tartja hogy a fejen egy csirkecombos zacsekkal nuncsakuzzon koncert alatt, az akar mar gitarozni is tudhat, de engem nem igazan erdekel ...
Persze zeneileg is ki lehetne targyalni a sracot, de annyit mar vegkepp nem er ...
k_huszar 2009.01.15. 08:33:56
@Lugosi Dániel: Monnyuk nekem mar ebben a kategoriaban a Bumblefoot (alias Ron Thal) jobban bejon ...
Persze nem a GnR-rel, hanem a "Normal"-lal (egyetlen halgathato lemeze)
www.youtube.com/watch?v=pWGKzgUCNzs
Pontatlan is hulye is, de legalabb vicces ... es nekem ugy tunik az is akar lenni ...
Persze nem a GnR-rel, hanem a "Normal"-lal (egyetlen halgathato lemeze)
www.youtube.com/watch?v=pWGKzgUCNzs
Pontatlan is hulye is, de legalabb vicces ... es nekem ugy tunik az is akar lenni ...
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.15. 08:53:28
Ügyes.
De a zene nem gyorsaság és technika.
Valami más.
De a zene nem gyorsaság és technika.
Valami más.
Átokfajzat 2009.01.15. 09:01:54
mesa 2009.01.14. 23:21:45
Hát akkor meg pláne bele se kezdek... inkább csajozok :-)
Hát akkor meg pláne bele se kezdek... inkább csajozok :-)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.15. 09:21:50
@werem:
Ez nem sznobság.
Izlés dolga.
A srác kétségtelenül virtuóz, de ilyen zenét meghallgat az ember párszor, aztán ismeri mindent.
Nem a feeling a lényege, hanem a hatásosság.
Hallgasd meg a Black Sabbathtól a Lonely is the world szólóját. Ez a srác kétszer lekörözi Tommy Iommit gyorsaságban, de abban a szólóban egy teljes történet van, vágy és fájdalom, kezdet és vég, egy élet.
Amit a srác csinál, abban meg egy rohanás az akadályversenyen.
Tommy egy stílust teremtett a Black Sabbath-tal.
Ez a srác sose fog, mert nincs neki, egy virtuóz epigon, aki már most felvett egy csomó manírt, de azt nagyon kiválóan adja elő.
Ez nem sznobság.
Izlés dolga.
A srác kétségtelenül virtuóz, de ilyen zenét meghallgat az ember párszor, aztán ismeri mindent.
Nem a feeling a lényege, hanem a hatásosság.
Hallgasd meg a Black Sabbathtól a Lonely is the world szólóját. Ez a srác kétszer lekörözi Tommy Iommit gyorsaságban, de abban a szólóban egy teljes történet van, vágy és fájdalom, kezdet és vég, egy élet.
Amit a srác csinál, abban meg egy rohanás az akadályversenyen.
Tommy egy stílust teremtett a Black Sabbath-tal.
Ez a srác sose fog, mert nincs neki, egy virtuóz epigon, aki már most felvett egy csomó manírt, de azt nagyon kiválóan adja elő.
Nimfas corporation 2009.01.15. 09:26:48
Aki meg nem került említésre, ha jól látom:
(Victor Smolski, RAGE)
www.youtube.com/watch?v=I48YPCAUCyw
-ez "tekerős" , de jó
www.youtube.com/watch?v=8Uxhlhd7Q5E&feature=related
-ez pl nem..
-a maiak közül az egyik kedvencem.
(Victor Smolski, RAGE)
www.youtube.com/watch?v=I48YPCAUCyw
-ez "tekerős" , de jó
www.youtube.com/watch?v=8Uxhlhd7Q5E&feature=related
-ez pl nem..
-a maiak közül az egyik kedvencem.
Daddy21 · http://ujtarsadalom.blog.hu 2009.01.15. 10:08:54
Már csak azért is érdemes volt föltenni ezt a videót, mert sok tippet kaptam, a legtöbbet meg is néztem, tényleg jók.
De az a szinte ördögi virtuozitás, amit ez a srác tud... hát ilyet bizony nem nagyon láttam, talán csak a "k_huszár" által ajánlott Gustavo Guerra közelítette meg.
Ezt a fajta játékot én bravúrgitározásnak nevezem, bizony itt a látvány is ugyanolyan fontos része a produkciónak, mint a hallvány. A látvány - a szédületes gyorsaság - nyilván a zenei élmény rovására megy egy ponton túl, de ebben a produkcióban Miyatának egy egészen elfogadható egyensúlyt sikerült tartania, úgy érzem.
(És persze, hogy van, aki máshogy érzi - ez így van jól.)
De az a szinte ördögi virtuozitás, amit ez a srác tud... hát ilyet bizony nem nagyon láttam, talán csak a "k_huszár" által ajánlott Gustavo Guerra közelítette meg.
Ezt a fajta játékot én bravúrgitározásnak nevezem, bizony itt a látvány is ugyanolyan fontos része a produkciónak, mint a hallvány. A látvány - a szédületes gyorsaság - nyilván a zenei élmény rovására megy egy ponton túl, de ebben a produkcióban Miyatának egy egészen elfogadható egyensúlyt sikerült tartania, úgy érzem.
(És persze, hogy van, aki máshogy érzi - ez így van jól.)
SzocsO 2009.01.15. 10:09:01
De egy hülyeség ez, a legjobb gitáros címke.
Ideállítanak egy brazil srácot, aki itt ügyesen lenyom egy szólót, jó, persze egyetértünk, mindenki hallott mát jobb zenét ennél.
De mindenki benyögi az aktuális kedvencét, hogy ő a legjobb, holott köze sincs ahhoz, amit ez a srác produkál. Valaki itt elkezd jazz-gitárosokkal dobálózni, a másik Tommy Emanuel, a harmadik klasszikus gitárost emleget... semmi köze ehhez. Bedobhatnám, hogy a legjobb igenis Lucia, meg Tomatito, de minek? Stílusokban is kéne gondolkozni, srácok. Ha fél életedben Zepet, meg társait hallgattad, persze, hogy nem fog bejönni ez a tekerés.
A világ legjobb gitárosa pedig az, aki minden zenei műfajban a egyszerre a top, mind zeneileg, mind technikailag. Ilyen meg nincs, sose nem is lesz, mert más érzet, lüktetés, technika és zeneiség, zenei nyelv kell a jazzhez, rockhoz, blueshoz, klasszikus zenéhez, flamencohoz, countryhoz, stb. Ofkorsz, vannak átfedések, több, kevesebb.
De ha teszem azt, ha barokkot szeretnék hallgatni, akkor azt nem a Bucketheadtól fogom meghallgatni, bármennyire virtuóz.
stb. persze, kihangsúlyoznám, személyes vélemény.
Ideállítanak egy brazil srácot, aki itt ügyesen lenyom egy szólót, jó, persze egyetértünk, mindenki hallott mát jobb zenét ennél.
De mindenki benyögi az aktuális kedvencét, hogy ő a legjobb, holott köze sincs ahhoz, amit ez a srác produkál. Valaki itt elkezd jazz-gitárosokkal dobálózni, a másik Tommy Emanuel, a harmadik klasszikus gitárost emleget... semmi köze ehhez. Bedobhatnám, hogy a legjobb igenis Lucia, meg Tomatito, de minek? Stílusokban is kéne gondolkozni, srácok. Ha fél életedben Zepet, meg társait hallgattad, persze, hogy nem fog bejönni ez a tekerés.
A világ legjobb gitárosa pedig az, aki minden zenei műfajban a egyszerre a top, mind zeneileg, mind technikailag. Ilyen meg nincs, sose nem is lesz, mert más érzet, lüktetés, technika és zeneiség, zenei nyelv kell a jazzhez, rockhoz, blueshoz, klasszikus zenéhez, flamencohoz, countryhoz, stb. Ofkorsz, vannak átfedések, több, kevesebb.
De ha teszem azt, ha barokkot szeretnék hallgatni, akkor azt nem a Bucketheadtól fogom meghallgatni, bármennyire virtuóz.
stb. persze, kihangsúlyoznám, személyes vélemény.
SzocsO 2009.01.15. 10:13:55
ja, a victor wooten öccsét még senki nem linkelte be?
Van egy video a youtube.on, csak elég szar koncertminőség, de azért ki lehet venni. Na, én azon hidaltam le, az kenterbe ver mindenkit, olyant még nem láttam, pedig sokmindenkivel kábítottak már idáig.
A Pusztai Antalt meg tényleg hallgassa meg mindenki aki teheti, ilyen kaliberű gitáros - a műfajában - van a világon kb. 4 darab.
Van egy video a youtube.on, csak elég szar koncertminőség, de azért ki lehet venni. Na, én azon hidaltam le, az kenterbe ver mindenkit, olyant még nem láttam, pedig sokmindenkivel kábítottak már idáig.
A Pusztai Antalt meg tényleg hallgassa meg mindenki aki teheti, ilyen kaliberű gitáros - a műfajában - van a világon kb. 4 darab.
zazu (törölt) 2009.01.15. 10:22:44
Őrületes virga, de nyista feeling? Lehet.
Nem véleményezem, mert (sem)ennyire
sem tudok gitározni. Viszont azt tudom kinek
a játéka és zeneszerzői munkássága tetszik,
ezért beállok a sorba és dobok
egy-két nevet én is:
Billy Gibbons
Alvin Lee
Chuck Shuldiner
Kovács Andor
Szalay Péter
Nem véleményezem, mert (sem)ennyire
sem tudok gitározni. Viszont azt tudom kinek
a játéka és zeneszerzői munkássága tetszik,
ezért beállok a sorba és dobok
egy-két nevet én is:
Billy Gibbons
Alvin Lee
Chuck Shuldiner
Kovács Andor
Szalay Péter
toomanyhumans 2009.01.15. 10:36:25
@k_huszar:
Sajna, nem tudod mirol beszelsz kedves huszar.
Az elkepzelt unplugged eloadas szerencsere sokszor hallhato, eleg ha a Colma v az Electric Tears lemezt felteszem. Zsenialis. Nem nezegetni kell a sracot, mert sosem fogod megerteni,...a ZENET kell hallgatni, amit Bucket jatszik, es el lehet felejteni a vodrot es a maszkot, ezek csak kellekek, egy szereny, visszahuzodo emberen.
Meg egyszer: a srac zsenialis es a legdurvabb kemeny temaktol, a klasszikus dolgokon, a countryn at a legszebb dalokig mindent tud. Erdemes megfigyelni a killswitch gombot a specko Gibsonjan, iszonyat ahogy hasznalja.
felsorolok par nevet, ezek is Buckethead projectek:
Death Cube K, The Deli Creeps, Cornbugs, PRAXIS!,
Dolgozott Bootsy Collinssal, Mike Pattonnal, Viggo Mortensennel, Serj T, Les Claypoollal, Mortal Kombat zenek, horror film zenek,..stb stb.
Nagyon szeretem Satrianit, Petruccit, Slasht, de sajna amiota Bucket van, nem tudok mas gitarost "komolyan venni", tudom durvan hangzik, de tessek meghallgatni a lemezeket es nem par utube video utan itelni. es vegul egy par alap klasszikus Buckettol, mondhatni kotelezo: Soothsayer , In Search of the ...album lazitos szamai, fantasztikus, Albino Slug 2008as lemez, Giant Robot, Colma es Eletric Tears lemezek vegig, Elephants man alarm clock lemez...stb stb. pisz.
Sajna, nem tudod mirol beszelsz kedves huszar.
Az elkepzelt unplugged eloadas szerencsere sokszor hallhato, eleg ha a Colma v az Electric Tears lemezt felteszem. Zsenialis. Nem nezegetni kell a sracot, mert sosem fogod megerteni,...a ZENET kell hallgatni, amit Bucket jatszik, es el lehet felejteni a vodrot es a maszkot, ezek csak kellekek, egy szereny, visszahuzodo emberen.
Meg egyszer: a srac zsenialis es a legdurvabb kemeny temaktol, a klasszikus dolgokon, a countryn at a legszebb dalokig mindent tud. Erdemes megfigyelni a killswitch gombot a specko Gibsonjan, iszonyat ahogy hasznalja.
felsorolok par nevet, ezek is Buckethead projectek:
Death Cube K, The Deli Creeps, Cornbugs, PRAXIS!,
Dolgozott Bootsy Collinssal, Mike Pattonnal, Viggo Mortensennel, Serj T, Les Claypoollal, Mortal Kombat zenek, horror film zenek,..stb stb.
Nagyon szeretem Satrianit, Petruccit, Slasht, de sajna amiota Bucket van, nem tudok mas gitarost "komolyan venni", tudom durvan hangzik, de tessek meghallgatni a lemezeket es nem par utube video utan itelni. es vegul egy par alap klasszikus Buckettol, mondhatni kotelezo: Soothsayer , In Search of the ...album lazitos szamai, fantasztikus, Albino Slug 2008as lemez, Giant Robot, Colma es Eletric Tears lemezek vegig, Elephants man alarm clock lemez...stb stb. pisz.
mesa 2009.01.15. 11:06:02
@SzocsO: Pusztai Antallal nemrég találkoztam. Győrben tanít rockot (?) a fiataloknak....
SzocsO 2009.01.15. 11:16:14
toomanyhumans:
zengedezhetsz, ha flamencot kell hallgatni, akkor is tomatito, paco, stb. : ) sosem nem fogja azt és úgy.
uyganez mondjuk, pl. kora reneszánsz olasz udvari zenékben - illetve annak átirataiban.
Ha kortárs gitárzene - akkor meg Barrueco, mondjuk, különös tekintettel a posztimpressz spanyol szerzőkre.
A ginastera átiratokat sem fogja úgy játszani, mint, mondjuk, dylla.
A classic rock pentatont meg sztem felesleges elrontani mindenféle tizenkétfokúsággal. Akkor már hívják másnak : )
Pusztai tanít? Muhaha :D lehet, de biztos nem rockot : )
zengedezhetsz, ha flamencot kell hallgatni, akkor is tomatito, paco, stb. : ) sosem nem fogja azt és úgy.
uyganez mondjuk, pl. kora reneszánsz olasz udvari zenékben - illetve annak átirataiban.
Ha kortárs gitárzene - akkor meg Barrueco, mondjuk, különös tekintettel a posztimpressz spanyol szerzőkre.
A ginastera átiratokat sem fogja úgy játszani, mint, mondjuk, dylla.
A classic rock pentatont meg sztem felesleges elrontani mindenféle tizenkétfokúsággal. Akkor már hívják másnak : )
Pusztai tanít? Muhaha :D lehet, de biztos nem rockot : )
toomanyhumans 2009.01.15. 12:59:28
@SzocsO: Hey. Persze, ha flamencot v reneszansz gitarjatekot akarsz hallgatni biztos nem Bucketet fogsz feltenni. ( ha megis kijon kesobb egy flamenco lemezzel, meg fogsz lepodni, en nem, mert tudom, hogy O kb mindenre kepes, rengeteg felvetelt lattam es minden lemeze megvan, a repertoar NAGYON szeles.) A srac multi-instrumentalista (banjo, bass, piano, keyboards, programming).
Koszi a tippeket, mindig jo ujat tanulni, ra fogok keresni Tomatito es Barrueco-ra.
Persze a ginastera atiratokat sem fogja prezentalni.:)
Ennek ellenere ajanlom mindenkinek aki kicsit is szereti az instrumentalis gitarzenet akar villany, akar akusztikus gitaron. Csodat fogtok hallani.
Nem gyozom hangsulyozni, ne iteljen senki utube videok alapjan, es termeszetesen az 50 lemez sem a mennyisegrol szol, hanem Buckethead sokoldalusagarol. A legtobb zeneje nagyon nehezen fogadhato be, igazi noise master a gyerek,...ez retegzene, sosem lesz mainstream, ahhoz tul elvont.
A Colma cimu lemez tokeletes kezdesnek...hajra!
Koszi a tippeket, mindig jo ujat tanulni, ra fogok keresni Tomatito es Barrueco-ra.
Persze a ginastera atiratokat sem fogja prezentalni.:)
Ennek ellenere ajanlom mindenkinek aki kicsit is szereti az instrumentalis gitarzenet akar villany, akar akusztikus gitaron. Csodat fogtok hallani.
Nem gyozom hangsulyozni, ne iteljen senki utube videok alapjan, es termeszetesen az 50 lemez sem a mennyisegrol szol, hanem Buckethead sokoldalusagarol. A legtobb zeneje nagyon nehezen fogadhato be, igazi noise master a gyerek,...ez retegzene, sosem lesz mainstream, ahhoz tul elvont.
A Colma cimu lemez tokeletes kezdesnek...hajra!
_dave_ (törölt) 2009.01.15. 16:48:07
@werem: a gitározás nem a 400 bpm-en való kétkezes szextolázásról szól. a brazil haver fenti videójától a fiatal gitárospalánták 15 éves korig vannak elájulva, utána már az ilyesmi mellett ők is szó nélkül mennek el. leszel te is még 16 éves, ne aggódj.
ez már inkább művészet:
www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44
ez már inkább művészet:
www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44
k_huszar 2009.01.15. 21:09:12
@toomanyhumans: meg vagy kovetve ...
mesa 2009.01.15. 22:34:59
@_dave_: Mélységesen egyet értek.
Annyit azonban nekem is hozzá kell írnom, hogy több évtizedes gyakorlatom alapján rájöttem: mindenki tud valamit, amit a másik nem, és senki nem tud mindent. Ezért felesleges az "xy a legjobb" duma. Ezért szép dolog a zene.
Annyit azonban nekem is hozzá kell írnom, hogy több évtizedes gyakorlatom alapján rájöttem: mindenki tud valamit, amit a másik nem, és senki nem tud mindent. Ezért felesleges az "xy a legjobb" duma. Ezért szép dolog a zene.
_dave_ (törölt) 2009.01.15. 23:25:06
@mesa: egyetértek!
nekem nincs több évtizedes gyakorlatom (csak több éves), de azt gyorsan megtanították (semmi kényszer nem volt benne), hogy a finomságra érdemesebb esküdni, mint a nyak mögött szólózós hősködésekre. nem mondom, hogy Clapton, BB King, vagy a jó öreg Buddy Guy a jobb a fenti arcnál - csak más.
bár van egy sejtésem, hogy 10 gitárosból 9 Claptont, illetve az ő játékát tartaná a muzikálisabbnak, ami azért mégiscsak a lényeg. :)
nekem nincs több évtizedes gyakorlatom (csak több éves), de azt gyorsan megtanították (semmi kényszer nem volt benne), hogy a finomságra érdemesebb esküdni, mint a nyak mögött szólózós hősködésekre. nem mondom, hogy Clapton, BB King, vagy a jó öreg Buddy Guy a jobb a fenti arcnál - csak más.
bár van egy sejtésem, hogy 10 gitárosból 9 Claptont, illetve az ő játékát tartaná a muzikálisabbnak, ami azért mégiscsak a lényeg. :)
mesa 2009.01.15. 23:35:04
@_dave_: Igen, mert a lényeg a "hogyan"-ban van, és nem a "mennyi"-ben van. Zeneileg.
_dave_ (törölt) 2009.01.16. 01:25:50
@mesa: kiválóan fogtad meg a lényeget
_dave_ (törölt) 2009.01.16. 01:28:40
@k_huszar: van mindenféle gitáros, olyan is, mint amilyet írtál. hááááát. ízlések és pofonok... :S feltételezhetem, h ezek a gitáros ismerőseid azért nem a befutottabb fajtából vannak?
amúgy régi, de tipikus vicc:
- hány gitáros kell egy villanykörte kicseréléséhez?
- tíz. egy csavarja a villanykörtét, a másik kilenc pedig fikázza a technikát és a sebességet.
amúgy régi, de tipikus vicc:
- hány gitáros kell egy villanykörte kicseréléséhez?
- tíz. egy csavarja a villanykörtét, a másik kilenc pedig fikázza a technikát és a sebességet.
mesa 2009.01.16. 22:34:04
@_dave_: A "befutás" mázli kérdése.
Sok "befutott" gitárost ismerek, akinél csak jobbak (?) vannak. Oszt mégis......... Ismeretség, helyezkedés, pont ugyanúgy, mint bármely más szakmában. Nem a legokosabb tudós lesz az Akadémia elnöke, hanem az, aki eléri, hogy megválasszák.
Sok "befutott" gitárost ismerek, akinél csak jobbak (?) vannak. Oszt mégis......... Ismeretség, helyezkedés, pont ugyanúgy, mint bármely más szakmában. Nem a legokosabb tudós lesz az Akadémia elnöke, hanem az, aki eléri, hogy megválasszák.
_dave_ (törölt) 2009.01.17. 00:09:03
@mesa: Mondasz vmit, de azért finomítanék, illetve egy szót közbetoldanék: a befutás sokszor mázli kérdése.
"Befutott" gitáros alatt olyanokra gondolok, mint Maróthy Zoli, Ángyán Tamás, a megboldogult Daczi Zsolti, vagy éppen Práder Vilmos, a BB Kinggel együtt zenélő Tátrai Tibusz, vagy Tóth János Rudolf és Lukács Peta (húú, de hosszan lehetne sorolni) akiket a szakma ismer(t) és elismer(t).
Nem a huligenszes diszpintyekre céloztam, akikre a 13-18 éves jánykák izgulnak fel-le.
Amúgy az Akadémia elnökei Glatztól fölfelé (ő is) hatalmas koponyák voltak. :)
"Befutott" gitáros alatt olyanokra gondolok, mint Maróthy Zoli, Ángyán Tamás, a megboldogult Daczi Zsolti, vagy éppen Práder Vilmos, a BB Kinggel együtt zenélő Tátrai Tibusz, vagy Tóth János Rudolf és Lukács Peta (húú, de hosszan lehetne sorolni) akiket a szakma ismer(t) és elismer(t).
Nem a huligenszes diszpintyekre céloztam, akikre a 13-18 éves jánykák izgulnak fel-le.
Amúgy az Akadémia elnökei Glatztól fölfelé (ő is) hatalmas koponyák voltak. :)
mesa 2009.01.17. 09:16:43
@_dave_: És igen! Előjött végre a nagy kérdés:
Ki a "befutott", ki a sikeres?
Régen az Ifjúsági Magazin csinált "Ki a legjobb?" versenyt különböző kategóriákban. Érdekes módon a legjobb gitáros évekig az Omega gitárosa, Molnár Gyuri lett. Belátták, hogy itt valami nem stimmel, és indítottak egy szakmai szavazást is, azon meg mindíg a Tibusz lett az első.
Tehát akkor mi is a siker? A pénz? (l. Huligánok) Vagy a szakmai elismertség? Mert azt azért lássuk be, hogy a kettő itthon nem mindíg esik egybe :( Minden általad említett gitárosra jut még 10 ugyanolyan kaliberű másik, csak nekik nem sikerült. Ezért írtam, hogy az érvényesüléshez szerencse kell, gyakorolni mindenki tud, mázlija csak kevesknek van.
PS. Az akadémia tagjai is hatalmas koponyák, de nem feltétlenül a legnagyobból lesz elnök, de nem akarom politikai síkra vinni ezt a kérdést.
Ki a "befutott", ki a sikeres?
Régen az Ifjúsági Magazin csinált "Ki a legjobb?" versenyt különböző kategóriákban. Érdekes módon a legjobb gitáros évekig az Omega gitárosa, Molnár Gyuri lett. Belátták, hogy itt valami nem stimmel, és indítottak egy szakmai szavazást is, azon meg mindíg a Tibusz lett az első.
Tehát akkor mi is a siker? A pénz? (l. Huligánok) Vagy a szakmai elismertség? Mert azt azért lássuk be, hogy a kettő itthon nem mindíg esik egybe :( Minden általad említett gitárosra jut még 10 ugyanolyan kaliberű másik, csak nekik nem sikerült. Ezért írtam, hogy az érvényesüléshez szerencse kell, gyakorolni mindenki tud, mázlija csak kevesknek van.
PS. Az akadémia tagjai is hatalmas koponyák, de nem feltétlenül a legnagyobból lesz elnök, de nem akarom politikai síkra vinni ezt a kérdést.
_dave_ (törölt) 2009.01.17. 15:38:36
@mesa: kinek mi a siker. a huligenszes gyereknek az a siker, hogy ömlik a lóvé, holott valóban párszázan vannak még budapesten olyan képességű (és tudású) gitárosok, mint ő, Tátrainak pedig az, ha BB Kinggel játszik. például.
azzal viszont alapvetően nem értek egyet, hogy az általam sorolt zenészekkel azonos kaliberek tucatjával akadnak. a mai világ máshogy működik: a youtube, az indavideo, az emailek és a 10 perc alatt összerakható weboldalak korában kizárólag a mázlifaktorra hivatkozni sztem nem helytálló. van olyan is, igen, én viszont továbbra is maradnék annál, hogy sokszor kell a szerencse. azzal inkább egyet tudnék érteni, hogy a "befutás" (bármi is legyen az) a talpraesettségen múlik. hol vannak a Maróthy és a Daczi-klónok?!
félreértés ne essék, én örülnék a legjobban, ha igazad lenne, s Ángyán-szintű (metál)gitáros srácokat láthatnék klubokban játszani. ennél sajnos én sötétebben látom a helyzetet
az akadémia tagjai is hatalmas koponyák, ez igaz. azonban mondd, hogyan lehetne eldönteni, hogy a történész glatz, vagy az orvos vizy e. a jobb tudós? mintha erről a kérdésről már beszéltünk volna, csak gitárosokkal kapcsolatban, nem? :)
amúgy a politika természetesen nem kizárható. hogyan is lenne az egy államilag dotált intézményben?
azzal viszont alapvetően nem értek egyet, hogy az általam sorolt zenészekkel azonos kaliberek tucatjával akadnak. a mai világ máshogy működik: a youtube, az indavideo, az emailek és a 10 perc alatt összerakható weboldalak korában kizárólag a mázlifaktorra hivatkozni sztem nem helytálló. van olyan is, igen, én viszont továbbra is maradnék annál, hogy sokszor kell a szerencse. azzal inkább egyet tudnék érteni, hogy a "befutás" (bármi is legyen az) a talpraesettségen múlik. hol vannak a Maróthy és a Daczi-klónok?!
félreértés ne essék, én örülnék a legjobban, ha igazad lenne, s Ángyán-szintű (metál)gitáros srácokat láthatnék klubokban játszani. ennél sajnos én sötétebben látom a helyzetet
az akadémia tagjai is hatalmas koponyák, ez igaz. azonban mondd, hogyan lehetne eldönteni, hogy a történész glatz, vagy az orvos vizy e. a jobb tudós? mintha erről a kérdésről már beszéltünk volna, csak gitárosokkal kapcsolatban, nem? :)
amúgy a politika természetesen nem kizárható. hogyan is lenne az egy államilag dotált intézményben?
mesa 2009.01.17. 21:28:54
@_dave_: Elöljáróban: Ha a tudás lenne a mérce, akkor a Maróthy gitározna a Hooligansban
Akkor nézzük meg, mit takar a "talpraesettség". Ez a szakma úgy működik, hogy barátkozni és megmutatkozni kell. Beszakadni az éjszakába, ott lenni a fontos helyeken, beállni jamelni, jönni-menni, ismeretségeket szerezni. Ebben a folyamatban látom a szerencse-faktort. Önmagában az, hogy valaki nagyon jó, de otthon a konyhában istenien nyomja, nem elég, hiszen senki nem fog becsöngetni, hogy :Nem lakik itt egy nagyon jó gitáros?" Rengetegen vannak, akik jobban értenek a gitározáshoz, mint az önadminisztráláshoz. Ezek soha nem kerülnek helyzetbe. Eljátszogatnak valami vendéglátós zenekarban esetleg, és a kis sleppjük marha büszke rájuk. Az már profibb szint, amikor meghallgatást tart Mester Tamás...:p Ott nem az számít, hogy ki a haverom. Ezen a vidéken a zenekari tagok általában barátok is valamilyen szinten, mert hiszen itt a pénz által összetartott banda ritka. Emberileg kell elsősorban megfelelni, nem szakmailag.
A klónokról meg csak annyit, hogy más másképp oldaná meg ugyanazt a feladatot, és az is tetszene (sztem neked is).
Akkor nézzük meg, mit takar a "talpraesettség". Ez a szakma úgy működik, hogy barátkozni és megmutatkozni kell. Beszakadni az éjszakába, ott lenni a fontos helyeken, beállni jamelni, jönni-menni, ismeretségeket szerezni. Ebben a folyamatban látom a szerencse-faktort. Önmagában az, hogy valaki nagyon jó, de otthon a konyhában istenien nyomja, nem elég, hiszen senki nem fog becsöngetni, hogy :Nem lakik itt egy nagyon jó gitáros?" Rengetegen vannak, akik jobban értenek a gitározáshoz, mint az önadminisztráláshoz. Ezek soha nem kerülnek helyzetbe. Eljátszogatnak valami vendéglátós zenekarban esetleg, és a kis sleppjük marha büszke rájuk. Az már profibb szint, amikor meghallgatást tart Mester Tamás...:p Ott nem az számít, hogy ki a haverom. Ezen a vidéken a zenekari tagok általában barátok is valamilyen szinten, mert hiszen itt a pénz által összetartott banda ritka. Emberileg kell elsősorban megfelelni, nem szakmailag.
A klónokról meg csak annyit, hogy más másképp oldaná meg ugyanazt a feladatot, és az is tetszene (sztem neked is).
mesa 2009.01.17. 21:29:26
@_dave_: Elöljáróban: Ha a tudás lenne a mérce, akkor a Maróthy gitározna a Hooligansban
Akkor nézzük meg, mit takar a "talpraesettség". Ez a szakma úgy működik, hogy barátkozni és megmutatkozni kell. Beszakadni az éjszakába, ott lenni a fontos helyeken, beállni jamelni, jönni-menni, ismeretségeket szerezni. Ebben a folyamatban látom a szerencse-faktort. Önmagában az, hogy valaki nagyon jó, de otthon a konyhában istenien nyomja, nem elég, hiszen senki nem fog becsöngetni, hogy :Nem lakik itt egy nagyon jó gitáros?" Rengetegen vannak, akik jobban értenek a gitározáshoz, mint az önadminisztráláshoz. Ezek soha nem kerülnek helyzetbe. Eljátszogatnak valami vendéglátós zenekarban esetleg, és a kis sleppjük marha büszke rájuk. Az már profibb szint, amikor meghallgatást tart Mester Tamás...:p Ott nem az számít, hogy ki a haverom. Ezen a vidéken a zenekari tagok általában barátok is valamilyen szinten, mert hiszen itt a pénz által összetartott banda ritka. Emberileg kell elsősorban megfelelni, nem szakmailag.
A klónokról meg csak annyit, hogy más másképp oldaná meg ugyanazt a feladatot, és az is tetszene (sztem neked is).
Akkor nézzük meg, mit takar a "talpraesettség". Ez a szakma úgy működik, hogy barátkozni és megmutatkozni kell. Beszakadni az éjszakába, ott lenni a fontos helyeken, beállni jamelni, jönni-menni, ismeretségeket szerezni. Ebben a folyamatban látom a szerencse-faktort. Önmagában az, hogy valaki nagyon jó, de otthon a konyhában istenien nyomja, nem elég, hiszen senki nem fog becsöngetni, hogy :Nem lakik itt egy nagyon jó gitáros?" Rengetegen vannak, akik jobban értenek a gitározáshoz, mint az önadminisztráláshoz. Ezek soha nem kerülnek helyzetbe. Eljátszogatnak valami vendéglátós zenekarban esetleg, és a kis sleppjük marha büszke rájuk. Az már profibb szint, amikor meghallgatást tart Mester Tamás...:p Ott nem az számít, hogy ki a haverom. Ezen a vidéken a zenekari tagok általában barátok is valamilyen szinten, mert hiszen itt a pénz által összetartott banda ritka. Emberileg kell elsősorban megfelelni, nem szakmailag.
A klónokról meg csak annyit, hogy más másképp oldaná meg ugyanazt a feladatot, és az is tetszene (sztem neked is).
_dave_ (törölt) 2009.01.17. 23:45:02
@mesa: a "talpraesettséget" én is így fogalmaznám meg, egyetértek. ez amúgy majdnem minden "szakmára" igaz, jelesül ha nem vagy ott a mainstreamben, vagy a környékén, lehetsz akármilyen einstein, eltűnsz a süllyesztőben. persze, a felszínen maradáshoz kell némi szerencse is.
azt azért nem értem, hogy mester tamás és a profizmus hogyan fér össze. :))
a klónt abban az értelemben értettem, hogy az a szintű elméleti tudás és technikai felkészültség megvan, mint ami az általunk emlegetett "nagyoknál". őket hiányolom.
játszol vhol? megyek a koncertedre. :)
azt azért nem értem, hogy mester tamás és a profizmus hogyan fér össze. :))
a klónt abban az értelemben értettem, hogy az a szintű elméleti tudás és technikai felkészültség megvan, mint ami az általunk emlegetett "nagyoknál". őket hiányolom.
játszol vhol? megyek a koncertedre. :)
mesa 2009.01.18. 20:48:11
@_dave_: Úgy látom, már csak ketten maradtunk, az utolsó majd oltsa le a lámpát... :)
A profizmusról.("profibb"-at írtam) Mindíg voltak és vannak olyanok, akik azt hiszik, hogy ebben az országban másképp működnek a dolgok, pl. úgy, mint Amerikában. Ilyen volt az elített MT, aki azt hitte, hogy ő akkora sztár, hogy ha zenekart akar csinálni, akkor meghallgatásokat tarthat a különböző posztokra. Ez elméletileg profizmus, hiszen megfelelő embert a megfelelő helyre, (gitároztasson Zolival......) De ebben a zenei pocsolyában, ahol mindenki ismer mindenkit, és mindenki játszott már mindenkivel...?
Az öreg zenész nem kell, mert csak a naptárát böngészi, és a számlatömböt lobogtatja. A fiatal meg nem tud semmit (a szakmáról). Persze vannak Bill papa-félék, akik évente cserélgetik a tagokat, ott a lényeg az, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni a zöldfülűnek.
Hogy valaki évtizedekig fenn tudjon maradni, ahhoz hihetetlen kapcsolati tőke szükséges, függetlenül a produkció minőségétől. (Itt természetesen nem csak a gitárosokra gondolok.)
Ráaádul vannak kövületek, akik bármit csinálnak, milliókat keresnek : Karácsony János, Szigeti Ferenc, Závodi János, Zorán, stb., hogy csak gitárosokat mondjak. A mai tizenévesek megeszik őket reggelire gitározni tudásban. Akkor nem a szerencséről beszélünk?
Ma este negatív voltam, bocs.
A profizmusról.("profibb"-at írtam) Mindíg voltak és vannak olyanok, akik azt hiszik, hogy ebben az országban másképp működnek a dolgok, pl. úgy, mint Amerikában. Ilyen volt az elített MT, aki azt hitte, hogy ő akkora sztár, hogy ha zenekart akar csinálni, akkor meghallgatásokat tarthat a különböző posztokra. Ez elméletileg profizmus, hiszen megfelelő embert a megfelelő helyre, (gitároztasson Zolival......) De ebben a zenei pocsolyában, ahol mindenki ismer mindenkit, és mindenki játszott már mindenkivel...?
Az öreg zenész nem kell, mert csak a naptárát böngészi, és a számlatömböt lobogtatja. A fiatal meg nem tud semmit (a szakmáról). Persze vannak Bill papa-félék, akik évente cserélgetik a tagokat, ott a lényeg az, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni a zöldfülűnek.
Hogy valaki évtizedekig fenn tudjon maradni, ahhoz hihetetlen kapcsolati tőke szükséges, függetlenül a produkció minőségétől. (Itt természetesen nem csak a gitárosokra gondolok.)
Ráaádul vannak kövületek, akik bármit csinálnak, milliókat keresnek : Karácsony János, Szigeti Ferenc, Závodi János, Zorán, stb., hogy csak gitárosokat mondjak. A mai tizenévesek megeszik őket reggelire gitározni tudásban. Akkor nem a szerencséről beszélünk?
Ma este negatív voltam, bocs.
_dave_ (törölt) 2009.01.18. 22:39:21
@mesa: ez egyre inkább úgy néz ki, mint egy egész estés téma 5 rekesz sör mellett...
alapvetően egyetértek, mint ahogy sokadszorra írom, hogy nem a szerencse hiányáról magyarázok. amúgy pont azokat a figurákat hoztad fel - závodi, zorán, karácsony - akik tényleg képtelenek újat mutatni. (mégis, mi a rossebet akar még a piramis?!) Bill kapitány, Török Ádám, meg még páran lehet, hogy rágják a szart, de azzal, h bagóért játszatják a zöldfülűeket, egyúttal termelik is ki őket. azért ez sztem nem rossz.
a kérdés amúgy továbbra is az, h hogyan lehet abba a helyzetbe kerülni, hogy Deák Bill aszongya: gyere fiam, a zsozsót bezsebelem én, te meg kapsz a bulikért 2 üveg a sört. meg ismertséget, tehetjük hozzá.
én nem vagyok ilyen negatív. van a youtube-on jópár srác, akikről még hallani fogsz, s akik mögött olyanok állnak, mint mondjuk Tóth Jancsi, vagy Alapi Steve. és akkor egyszer csak egy edda-előzenekar lesz pl. az overload (ha már nem az...), vagy hogy a túrkevei, Szijjártó Zsolt nevével fémjelzett after raint (keress csak rá a youtube-on Daczi Zsolt emlékdalukra...) és Maróthy Zoli által is jól ismert angelzt ne is emlegessük (myspacen keress rájuk is, érdemes)... és még mennyien vannak ilyenek, tyűha. Tátrai körül is érdemes körbenézni, bele lehet botlani eredeti, s tehetséges zenészekbe.
róluk még fogunk hallani, idő kérdése. azért, mert szorgalmasak a tagok, s azért is, mert nem tejfelesszájú kis lúzerek, akiknek fingjuk nincs, h a tehetségükkel mit kezdjenek. a szerencsét nem kizárva. :)
alapvetően egyetértek, mint ahogy sokadszorra írom, hogy nem a szerencse hiányáról magyarázok. amúgy pont azokat a figurákat hoztad fel - závodi, zorán, karácsony - akik tényleg képtelenek újat mutatni. (mégis, mi a rossebet akar még a piramis?!) Bill kapitány, Török Ádám, meg még páran lehet, hogy rágják a szart, de azzal, h bagóért játszatják a zöldfülűeket, egyúttal termelik is ki őket. azért ez sztem nem rossz.
a kérdés amúgy továbbra is az, h hogyan lehet abba a helyzetbe kerülni, hogy Deák Bill aszongya: gyere fiam, a zsozsót bezsebelem én, te meg kapsz a bulikért 2 üveg a sört. meg ismertséget, tehetjük hozzá.
én nem vagyok ilyen negatív. van a youtube-on jópár srác, akikről még hallani fogsz, s akik mögött olyanok állnak, mint mondjuk Tóth Jancsi, vagy Alapi Steve. és akkor egyszer csak egy edda-előzenekar lesz pl. az overload (ha már nem az...), vagy hogy a túrkevei, Szijjártó Zsolt nevével fémjelzett after raint (keress csak rá a youtube-on Daczi Zsolt emlékdalukra...) és Maróthy Zoli által is jól ismert angelzt ne is emlegessük (myspacen keress rájuk is, érdemes)... és még mennyien vannak ilyenek, tyűha. Tátrai körül is érdemes körbenézni, bele lehet botlani eredeti, s tehetséges zenészekbe.
róluk még fogunk hallani, idő kérdése. azért, mert szorgalmasak a tagok, s azért is, mert nem tejfelesszájú kis lúzerek, akiknek fingjuk nincs, h a tehetségükkel mit kezdjenek. a szerencsét nem kizárva. :)
mesa 2009.01.18. 23:12:58
@_dave_: Jólesik sokadszorra az egyetértésed, és megpróbálok pozitív lenni :)
Az egyértelmű, hogy jön az új generáció, mert hát halnak a zenészek (is) szépen. De azért hogy a youtube-on megmutatkozó srácok közül ki fogja kísérni a Koncz Zsuzsát (mint a Maróthy), az már megint szerencse kérdése. Miért szerencse? Mert pénzt kell keresni. Ahhoz is ritka szerencse kell, hogy az ember olyan zenekarban olyan zenét játsszon, amiben jó. Ezt használják ki a MT és Bill-papa-félék.
Most jöttem rá a jó szóra: megalkudás!
Egy másik blogon sokat vitatkoztam valakivel e témában, hogy a zenész a zene szeretete miatt csinálja ezt az egészet. Nem,nem. Ért hozzá, és ebből akar megélni, következésképp pénzt akar keresni. És itt kezdődnek a bajok. Maróthy a Koncz mögött? Ráadásul nem is stílusos, amit játszik.
Hol tud itt egy gitáros pénzt keresni? Vagy beáll a kövületek mögé, vagy csinál egy saját zenekart és éhenhal.
Affene, ez megint minuszos lett :(
Az egyértelmű, hogy jön az új generáció, mert hát halnak a zenészek (is) szépen. De azért hogy a youtube-on megmutatkozó srácok közül ki fogja kísérni a Koncz Zsuzsát (mint a Maróthy), az már megint szerencse kérdése. Miért szerencse? Mert pénzt kell keresni. Ahhoz is ritka szerencse kell, hogy az ember olyan zenekarban olyan zenét játsszon, amiben jó. Ezt használják ki a MT és Bill-papa-félék.
Most jöttem rá a jó szóra: megalkudás!
Egy másik blogon sokat vitatkoztam valakivel e témában, hogy a zenész a zene szeretete miatt csinálja ezt az egészet. Nem,nem. Ért hozzá, és ebből akar megélni, következésképp pénzt akar keresni. És itt kezdődnek a bajok. Maróthy a Koncz mögött? Ráadásul nem is stílusos, amit játszik.
Hol tud itt egy gitáros pénzt keresni? Vagy beáll a kövületek mögé, vagy csinál egy saját zenekart és éhenhal.
Affene, ez megint minuszos lett :(
_dave_ (törölt) 2009.01.22. 15:44:39
@mesa: no, asszem már kijózanodtam héffő és kedd óta, úgyhogy most írok. :)
Az, hogy ki fogja kísérni Koncz Zsuzsát, az pech kérdése. :))) Szegény Maróthy, gondolom nem erre számított, miközben élőben zúzta a Heavy metal születését. :)
Asszem megvan! Megalkuvás, igen, jó szó ere, amiről beszélünk, de én másra gondoltam most hirtelen. Ahhoz, hogy Bill kapitány kiszedjen vkit a feltörekvő zenész srácok közül, igen, kell szerencse is. Viszont odáig el kell jutni, meg kell magad mutatni, állóképességet kell tanúsítani a zenei életben. Én erről beszéltem, Te meg a kiválasztásról, ha jól értem.
Hát, igazad lehet - ezért mondtam, h szerencse kell, de nem SZÜKSÉGSZERŰen. A szerencse szó kicsit pejoratív abban az esetben, ha valaki megküzdött azért, hogy ott legyen, s rá esett a választás. "Szerencsés" - ez kicsit olyan, mintha azt mondanánk, hogy "ugyan, mit tett ezért, s neki mégis sikerült". Viszont ha visszakérdezel, ha akkor mit szóljanak azok, akik ugyanannyit tettek... hát, nem tudom. Ehhez azt hiszem nem vagyok elég tapasztalt. :)
Az, hogy ki fogja kísérni Koncz Zsuzsát, az pech kérdése. :))) Szegény Maróthy, gondolom nem erre számított, miközben élőben zúzta a Heavy metal születését. :)
Asszem megvan! Megalkuvás, igen, jó szó ere, amiről beszélünk, de én másra gondoltam most hirtelen. Ahhoz, hogy Bill kapitány kiszedjen vkit a feltörekvő zenész srácok közül, igen, kell szerencse is. Viszont odáig el kell jutni, meg kell magad mutatni, állóképességet kell tanúsítani a zenei életben. Én erről beszéltem, Te meg a kiválasztásról, ha jól értem.
Hát, igazad lehet - ezért mondtam, h szerencse kell, de nem SZÜKSÉGSZERŰen. A szerencse szó kicsit pejoratív abban az esetben, ha valaki megküzdött azért, hogy ott legyen, s rá esett a választás. "Szerencsés" - ez kicsit olyan, mintha azt mondanánk, hogy "ugyan, mit tett ezért, s neki mégis sikerült". Viszont ha visszakérdezel, ha akkor mit szóljanak azok, akik ugyanannyit tettek... hát, nem tudom. Ehhez azt hiszem nem vagyok elég tapasztalt. :)
mesa 2009.01.23. 11:00:18
@_dave_: Gratulálok a diplomádhoz :)
Látom, nagyon aktív vagy zenében és közéletben...
(Vissza a témánkhoz) A szerencsét abszolút nem pejoratív értelemben igyekeztem használni, csak azt szerettem volna kifejezni, hogy az egyiknek sikerül, a másiknak nem, még akár azonos felkészültség mellett sem. De ez az életben mindig így van. Persze a szerencsét más szavakra is lefordíthatjuk: ambició, kitartás, rokonság, barátok, pénz, stb. Ha így nézzük, akkor ennek az a következménye is lehet, hogy arra érdemtelen kerül helyzetbe. Régen elég volt "akarni", és tudástól függetlenül lehetett valaki "nagy". Ma már sok az eszkimó, és hogy a 10 (100) hasonló tudású közül kié lesz a fóka, ahhoz kell az MF, azaz mázli faktor.
Látom, nagyon aktív vagy zenében és közéletben...
(Vissza a témánkhoz) A szerencsét abszolút nem pejoratív értelemben igyekeztem használni, csak azt szerettem volna kifejezni, hogy az egyiknek sikerül, a másiknak nem, még akár azonos felkészültség mellett sem. De ez az életben mindig így van. Persze a szerencsét más szavakra is lefordíthatjuk: ambició, kitartás, rokonság, barátok, pénz, stb. Ha így nézzük, akkor ennek az a következménye is lehet, hogy arra érdemtelen kerül helyzetbe. Régen elég volt "akarni", és tudástól függetlenül lehetett valaki "nagy". Ma már sok az eszkimó, és hogy a 10 (100) hasonló tudású közül kié lesz a fóka, ahhoz kell az MF, azaz mázli faktor.
_dave_ (törölt) 2009.01.23. 13:05:55
@mesa: értem, s ezzel még egyet is értek. bár a kizárólagosságtól mindig félek egy kicsit, de valóban ez jogosnak tűnik, amit írsz.
hát nem tudom... ezt nem tudom, hogyan lehetne feloldani. igazából attól tartok, hogy baromi nehezen.
tudod mire gondoltam mostanában sokat? azt a régi ki mit tudod csak újra kéne indítani. nem úgy, mint a megasztárt, ahol a négyes zsűriből mestertamás véleménye dönt, hanem olyat, mint amilyenen anno a pokolgép is feltűnt. saját dalokkal, ÉLŐBEN, saját zenekarral. többeknek adna lehetőséget megmutatni magát, minz az, ha 10 felkészült és kiváló zenész közül egyet kipécéz magának Bill papa....
köszönöm a gratulációt! :)
hát nem tudom... ezt nem tudom, hogyan lehetne feloldani. igazából attól tartok, hogy baromi nehezen.
tudod mire gondoltam mostanában sokat? azt a régi ki mit tudod csak újra kéne indítani. nem úgy, mint a megasztárt, ahol a négyes zsűriből mestertamás véleménye dönt, hanem olyat, mint amilyenen anno a pokolgép is feltűnt. saját dalokkal, ÉLŐBEN, saját zenekarral. többeknek adna lehetőséget megmutatni magát, minz az, ha 10 felkészült és kiváló zenész közül egyet kipécéz magának Bill papa....
köszönöm a gratulációt! :)
mesa 2009.01.23. 14:29:15
@_dave_: Magam is hasonlóan vagyok a kizárólagossággal...
Nyilván ez az én véleményem, nem akarom vindikálni a jogot, hogy csak én láthatom jól :) Ahány ember, annyi tapasztalat. Azért hidd el, elég régóta csinálom ahhoz, hogy legyen némi rálátásom. Persze, a sommázással is baj van, mert ahány eset, annyi féle. Mégis van (kell lennie) valamiféle általánosságnak, mert egyedi esetekről beszélgetni badarság, kivéve, ha az a téma. "A németek szeretik a sört" ugyanolyan közhely, mint az, hogy "a jó gitárosok érvényesülnek", vagy az, hogy "a jó gitárosok nem érvényesülnek".
Neked biztos több tapasztalatod van abban, hogy feldobsz egy akármilyen témát, és a kommentelök azonnal kétfelé válnak: pro és kontra oldalra. Talán az ún. igazság (?) félúton van.
Nyilván ez az én véleményem, nem akarom vindikálni a jogot, hogy csak én láthatom jól :) Ahány ember, annyi tapasztalat. Azért hidd el, elég régóta csinálom ahhoz, hogy legyen némi rálátásom. Persze, a sommázással is baj van, mert ahány eset, annyi féle. Mégis van (kell lennie) valamiféle általánosságnak, mert egyedi esetekről beszélgetni badarság, kivéve, ha az a téma. "A németek szeretik a sört" ugyanolyan közhely, mint az, hogy "a jó gitárosok érvényesülnek", vagy az, hogy "a jó gitárosok nem érvényesülnek".
Neked biztos több tapasztalatod van abban, hogy feldobsz egy akármilyen témát, és a kommentelök azonnal kétfelé válnak: pro és kontra oldalra. Talán az ún. igazság (?) félúton van.
_dave_ (törölt) 2009.02.03. 15:17:08
@mesa: még csak nem is biztos, hogy félúton. van az úgy, hogy az egyiknek igaza van, a másiknak nincs. nem mindig mondható el, az hogy "az egyiknek igaza van, de...". van, hogy nincs "de". :)
általánosságról pedig lehet beszélni, de arról is úgy, hogy nem vindikáljuk a kizárólagosságot (ezzel nem azt mondom, hogy azt tetted!).
én mindenesetre egy élő ki mit tudnak örülnék a legjobban. :)
hadd kérdezzem a véleményed szakmai kérdésben. mit szólsz egy "Laney LX120R Twin"-hez? ilyenre pályázom. :)
általánosságról pedig lehet beszélni, de arról is úgy, hogy nem vindikáljuk a kizárólagosságot (ezzel nem azt mondom, hogy azt tetted!).
én mindenesetre egy élő ki mit tudnak örülnék a legjobban. :)
hadd kérdezzem a véleményed szakmai kérdésben. mit szólsz egy "Laney LX120R Twin"-hez? ilyenre pályázom. :)